تکنیک اسکمپر یا همان خلاقیت یکی از مهم‌ترین عامل‌های افزایش فروش است. خلاقیت یعنی مجموعه کارهایی که شما انجام می‌دهید تا محصول خود را به فروش برسانید.. خلاقیت در بخش‌های بسته بندی، نوع تبلیغ محصول، ارائه محصول، فروش محصول و عوامل متعدد دیگر تاثیر گذار است. هرچقدر خلاقیت شما در این فاکتور‌ها بیشتر باشد، میزان فروش شما بیشتر می‌شود و بالعکس. خلاقیت شامل چند تکنیک می‌شود که هر کدام را توضیح می‌دهیم.

  1. جایگزنی (Substitute)

این تکنیک بیانگر این است که چه محصولی را می توان جایگزین محصول دیگر کرد. مثلا با وجود قیمت‌های موجود در بازار و قدرت خرید مردم گوشی 2 میلیون تومانی را با گوشی 5 میلیون تومانی و یا کفش 400 هزار تومانی را با کفش 150 هزار تومانی جایگزین کرد.

  1. ترکیب کردن (Combine)

این تکنیک به تکنیک پکیج درست کردن هم معروف است در این روش به جای جایگزین کردن محصولی با محصول دیگر، چند محصول را به روش ترکیبی می‌فروشیم مانند فروش کفش و جوراب باهم یا فروش کتاب و دی‌وی‌دی آموزشی با هم.

  1. اقتباس (Adapt)

در این تکنیک از ایده‌های دیگران الهام گرفته و در کسب و کار خود استفاده می‌کنید. در این روش شما به بقیه کسب و کار نگاه می‌کنید که چه ایده‌ای بیشتر از همه برای آن‌ها مشتری جذب می‌کند و شما هم از آن نقطه قوت به نحوه‌ دیگر یا عینا همان‌طور در کسب و کار خود استفاده می‌کنید.

  1. حذف کردن (Minify)

در این تکنیک شما باید با اصلاح قسمت‌های اضافه آن‌ها را حذف کنید و قسمت‌هایی که دچار ضعف می‌کند محصول شما را اضافه کنید.باید هر چیزی که باعث نقطه ضعف شما می‌شود را اصلاح کنید.

  1. کاربرد دیگر (Put to Another Use)

از مفهموم بیان‌گر آن که از این محصول یا خدمت در چه زمینه‌های دیگر می‌شود استفاده کرد و برای این محصول چه بازار‌های هدف دیگری پیدا کرد. این مفهوم زمانی بیان می‌شود که دیگر محصول و خدمت شما نمی‌تواند در بازار هدف قبلی شما مشتری پیدا کند.

  1. حذف کردن (Eliminate)

در این تکنیک شما باید قسمت‌های اضافه یا بیخود که جز هزینه چیزی برای کسب و کار شما ندارد را شناسایی کرده و آن‌ها را حذف کنید. مثلا پشت شیشه مغازه نباید بیش از حد از پوستر‌های تبلیغاتی استفاده کند یا مثلا در سایت خود نباید بیش از اندازه تبلیغ کند تا به خاطر درآمدی که از این تبلیغ‌ها دارید قسمت اصلی خود یعنی بخش فروش محصولات را از دست دهید.

  1. وارونه سازی (Reverse)

در این مرحله به این فکر می‌کنید که اگر پروسه‌ی تولید خود را کاملا برعکس کنید آیا باعث افزایش فروش شما می‌شود. یا به این که اگر یک قسمت پروسه تولید رو برعکس کنید باعث سود دهی بیشتر و هزینه کردن کم‌تر شما می‌شود. تنها این حرکت می‌تواند یک کسب و کار مرده را جان دوباره دهد و از نابودی کامل نجات دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *