یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌تواند سبب افزایش فروش شود نوآوری در تولید محصول است.

نوآوری می‌تواند شما را نسبت به دیگر رقبا که همه یک محصول مشابه را ارائه می‌دهند بالاتر قرار دهد.

نوآوری را می‌توان از شرکت آپل یاد گرفت که چگونه با استفاده از یک دکمه گوشی‌هایی تولید کرد که جای رقیب بزرگش شرکت نوکیا را گرفت و مردم حاضر شدند مبلغ بسیاری را بپردازند تا آن را داشته باشند.

اگر در محصولات خود نوآوری نداشته باشید سرانجام به زمین می‌خورید مانند شرکت نوکیا که نتوانست نوآوری کند و بازار را از دست داد درسته که هنوز گوشی تولید می‌کند ولی با دیدن رتبه‌اش در بین شرکت‌های عرضه کننده گوشی‌های هوشمند به عقب ماندگی این شرکت از رقبا می‌توان پی‌برد.

برای نوآوری چند فاکتور مهم وجود دارد که توجه به آن ها افزایش فروش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  1. بلند پروازی

بلند پروازی یکی از فاکتور‌های مهم نوآوری است هرچقدر ذهن شما باز باشد و در طرح‌های سطحی غرق نشود احتمال موفقیت شما بیشتر است. استیو جابز می تواند الگوی مناسب‌ی برای شما باشد، بلند پروازی او در استفاده از یک دکمه به‌جای چند دکمه امروز شرکت آپل به یکی از موفق‌ترین برند‌های دنیا تبدیل کرده است.

  1. انتخاب بهترین ایده

ایده هر چقدر قوی‌تری باشد شما را در موفقیت‌های بزرگتر یاری می‌کند. ایده های بزرگ به افراد بزرگ نیاز دارند تا از این ایده‌ها، فرصت بسازند برای موفقیت به افرادی که توانایی کنترل ریسک این ایده‌ها را داشته باشند نیاز است. سعی کنید از این افراد باشید نه افرادی ترسو که جرئت اجرای ایده‌های خود را ندارند و حاضر به ریسک کردن نیستند، حتی اگر در اجرای این ایده‌ها شکست بخورید می‌توانید از آن به عنوان تجربه استفاده کنید.

  1. کشف کردن

همواره باید به دنبال کشف ایده‌های نو باشید در این صورت است که به موفقیت می‌رسید. افرادی که برای کشف کردن وقت و ارزش نمی‌گزارند به موفقیت نمی‌رسند.

  1. پیشرفت کردن

بعد از کشف ایده‌ها، نوبت به اجرای این ایده‌ها می‌رسد. برای عملی کردن این ایده‌ها شما نیاز به فضای مناسب از هر نظر دارید وقتی شما این فضا را ایجاد کنید یعنی به پیشرفت رسیده‌اید و به سمت هدف خود که افزایش فروش است می‌روید.

  1. تسریع کردن

تسریع کردن به این اشاره دارد که قبل از اجرای کلی ایده آن را در بخش کوچکی اجرا کنید و موانع آن را برای استفاده ساده مشتریان برطرف کنید.

  1. مقیاس گذاری

اگر قرار است ایده‌ای را عملی کنید باید مقیاسی که قرار است در آن ایده شما اجرا شود و به موفقیت برسد را تعیین کنید. مثلا شبکه‌های اجتماعی در مقیاس‌های جهانی اجرا می‌شوند و اسنپ در مقیاس درون کشوری ولی ایده شما ممکن حول محور شهر خود و یا در داخل کشور قابلیت موفق شدن داشته ‌باشد.

  1. وسعت دادن

یکی از مواردی که در مورد هر ایده باید در نظر گفت میزان وسعت دادن آن است. ایده شما باید‌ طوری طرح ریزی شود که در صورت موفقیت قابلیت وسعت دادن را داشته باشد مگرنه بعد از مدتی شکست می‌خورد و سبب نابودی کسب و کار شما می‌شود.

  1. بسیج کردن

زمانی می‌رسد که شما دیگر ایده‌ای ندارید پس دست به کار ‌می‌شوید و از افرادی که دارای ایده هستند حمایت می‌کنید و در عوض حمایت خود از مزایای آن استفاده می‌کنید. شرکت های که از استارت‌آپ حمایت می‌کنند از این روش استفاده می‌کنند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *