به طور کلی برای ورود به هر کسب و کاری، باید قوانین و اصول آن را بدانید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. کسب و کارهای اینترنتی نیز یک سری اصول و قواعد خاص خود را دارند که دانستن و رعایت کردن آنها باعث پیشرفت و موفقیت شان خواهد شد. چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چه باید کرد؟ در این مطلب سعی کرده ایم شما را با مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم و در ادامه تمامی موارد لازم برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی را برای شما مطرح کنیم.
چرا راه اندازی سایت فروشگاهی
شاید اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد شود، این باشد که چرا راه اندازی سایت فروشگاهی؟ همانطور که می دانید تکنولوژی بر تمام جنبه های زندگی ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم اثر دارد. با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مردم، رفته رفته کسب و کارها و شیوه فروش محصولات نیز دستخوش تغییرات شد. در حال حاضر اغلب مردم ترجیح می دهند محصولات مورد نیاز خود را حتی مایجتاج روزانه منزلشان را نیز به صورت اینترنتی خریداری کنند.
آنها با این کار بدون اینکه نیاز باشد ساعت های زیادی را در مسیر رفت و آمد باشند، در منزل یا محیط کار مانده و هر آنچه نیاز دارند را درب منزل تحویل می گیرند. اما اینها تنها دلایل راه اندازی سایت فروشگاهی برای مشتریان نیست.
راه اندازی سایت فروشگاهی چه مزایایی برای صاحب فروشگاه دارد؟
اگر در حال حاضر صاحب یک فروشگاه در سطح شهر باشید، حتما به این نکته توجه کرده اید که باید فروشگاه خود را سر ساعت مشخص و در بعضی از روزهای هفته تعطیل کنید. از طرفی شما تنها می توانید افرادی را جذب کنید که از اطراف مغازه شما عبور کرده و آن را می بینند.
بنابراین محدودیت های زمانی و مکانی زیادی سبب می شود تا شما نتوانید فروش زیادی را تجربه کنید. این در حالی است که با راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تمامی این موانع از سر راه شما برداشته خواهد شد. در نتیجه شما می توانید بدون نگرانی و داشتن محدودیت، فروش بیشتری را تجربه کنید. اما چطوری سایت فروش بزنم؟ در ادامه به بررسی مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی می پردازیم.
اصول طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
هر کاری اصول و قواعد خاص خود را دارد، راه اندازی سایت فروشگاهی و فروشگاه ساز نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر شما از این فاکتورها غافل شوید کار شما به موفقیت نخواهد رسید. اگر برایتان سوال است که چگونه یک سایت فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ با ما همراه باشید تا اصول و قواعد طراحی سایت فروشگاه آنلاین را برای شما توضیح دهیم. طراحی وب سایت اینترنتی مشمول هزینه و وقت سنگینی هست ولی شما می توانید با اخذ نمایندگی ویزیتان، به صورت رایگان نرم افزار فروش محصولات خود را در شهر خود راه اندازی کنید.
مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ویزیتان
با رعایت اصول راه اندازی وبسایت فروشگاهی که در بالا گفتیم به سوالات چطور فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ چگونه سایت فروش بزنیم؟ پاسخ می دهیم. راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در ویزیتان دارای یک سری مراحل می باشد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.
1. تکمیل فرم ثبت نام تامین کننده در وب سایت ویزیتان
اولین گام برای طراحی سایت فروشگاه آنلاین، انتخاب نمایدگان ویزیتان از منو سایت و تکمیل فرم نمایندگی می باشد. به این ترتیب اولین گام برای ثبت نمایندگی را پیش رفته اید.
2. بررسی اطلاعات، تماس و مصاحبه تلفنی با متقاضی توسط ویزیتان
دومین مرحله از طراحی سایت فروشگاه آنلاین، بررسی اطلاعات شما توسط تیم پشتیبانی ویزیتان می باشد. پس از انجام تحقیقات لازم با متقاضی تماس تفلنی برقرار شده و پس از مصاحبه و گفتگوی تلفنی از وی دعوت به ملاقات حضوری می شود.
3. اخذ لیست کالا و قیمت فروش از متقاضی
سومین گام در مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، اخذ لیست کالا و قیمت های شرکت پخش متقاضی می باشد. متقاضی لیست کالا و قیمت و جزئیات محصولات خود را برای پشتیبانی ویزیتان ارسال میکند.
4. بررسی کالاها و قیمت ها توسط ویزیتان
در ادامه پشتیبانی اقدام به بررسی کالا و قیمت ها می نماید و پس از بررسی نتیجه را به متقاضی اعلام می نماید.
5. تعیین پورسانت/ حق اشتراک ماهانه
نکته بعدی در راه اندازی اپلیکیشن ویزیتان تعیین پورسانت و یا حق اشتراک می باشد که با توجه به درخواست متقاضی و به انتخاب متقاضی به صورت توافقی صورت می گیرد.
6. بارگذاری کالاها در ویزیتان
از دیگر مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی، بارگذاری محصولات در سایت و اپلیکیشن می باشد. در این مرحله از راه اندازی فروشگاه آنلاین باید تمامی محصولاتتان را به همراه توضیحات آنها در اپلیکیشن بارگذاری شود.
7. آموزش کار با نرم افزار به صورت مجازی یا حضوری
در ادامه به مرحله آموزش نرم افزار می رسیم که به صورت حضوری و یا مجازی تمامی امکانات نرم افزار که شامل دو نسخه فروشنده و خریدار و یک داشبورد مدیریتی می باشد را شامل می شود.
8. عقد قرارداد همکاری
پس از انجام مراحل فوق به مرحله عقد قرارداد می رسد که فی مابین نماینده و شرکت ویزیتان عقد می گردد.
9. انتشار کالاها در نرم افزار ویزیتان
پس از تکمیل اطلاعات در این مرحله کالاها در نرم افزار ویزیتان منتشر شده و توسط اصنافی که نسخه خریدار را نصب نموده اند قابل سفارش گیری می باشد.
بدون دیدگاه