شما میتوانید همچنین به مقالات و وبلاگ های مجلاتی که درباره بازار هدف شما صحبت میکنند سری بزنید.
وبلاگ ها و انجمن هایی را جستجو کنید که در آن افراد در بازار هدف شما، نظرات خود را اعلام مینمایند. شما همچنین میتوانید به دنبال نتایج نظرسنجی برآیید و از مشتریان فعالی خود بازخورد بگیرید.
فراموش نکنید که تعیین مشتری و بازار هدف کار راحتی نیست. زمانی که بدانید چه کسی را هدف قرار داده اید، بسیار راحتتر میتوانید بفهمید که از کدام رسانه برای رسیدن به آنها استفاده کنید و چه پیام های بازاریابی برای آنها طنین انداز است.
به جای ارسال نامه الکترونیکی مستقیم به همه افراد میتوانید آن را تنها برای افرادی که با معیارهای شما مطابقت دارند ارسال کنید. پس با شناسایی مشتری هدف خود پس انداز کرده و بازدهی قابل توجه و بهتری از سرمایه خود را به دست آورید.
بازار هدف مشتریان اینترنتی
امروزه با بازاریابی آنلاین و فروشگاه های اینترنتی، ابزارهای بسیاری وجود دارند که میتوانید برای شناسایی مشتری هدف خود از آن ها استفاده کنید اما دانستن اینکه بازار هدف شما دقیقا کجاست و از کجا شروع کنید، کار دشواری میباشد.
ابزارهایی نظیر لید یا سرنخ در فروش یا اندازه گیری ترافیک وجود دارند و به شما این امکان را میدهند تا از کسانی که از سایت شما بازدید میکنند بینشی به دست آورید.
این امر میزان بازگشت سرمایه شما را افزایش میدهد زیرا به شما اجازه میدهند تا روی افرادی که میخواهند پیام شما را بشنوند تمرکز کنید و زنجیره خود را با کسانی که به هیچ وجه علاقه ای به آنچه میفروشید ندارند قطع کنید.
اما مهمترین مسئله این است که ابتدا بازار هدف فروشگاه اینترنتی خود را پیدا کرده و تعریف کنید. در واقع، بدون مشخص کردن آن، شما راهی برای جذب افراد مناسب به فروشگاه خود یا دانستن اینکه برای چه کسانی بازاریابی میکنید نخواهید داشت.
- درک اهمیت مخاطبین بازار هدف فروشگاه اینترنتی یا تجارت الکترونیکی
یکی از اصلی ترین نگرانی هایی که مشاغل آنلاین با آن روبرو هستند هجوم بازدیدهای بی ربط در وب سایت هایشان است. نمیتوان انکار کرد که جدیدترین ابزارها و تکنیک ها به بسیاری از مشاغل کمک کرده است که بازدید را به سیستم عامل خود برسانند آن هم فقط برای چند ثانیه. با این حال، نرخ تبدیل از چنین ورودی هایی تقریبا در اکثر موارد، ناچیز است.
مهارت های پایه سئوی تجارت الکترونیکی و استراتژی تولید محتوای مناسب میتواند بلافاصله صد هزار بازدید تصادفی را به شما تحمیل کنید اما در مقایسه با پانصد بازدید کاربرانی که واقعا به دنبال خدمات یا محصول شما هستند، ارزش آن ها کمتر است.
این مسئله در وقت و تلاش شما صرفه جویی میکند تا با مخاطبین بیشتری تماس گرفته و فقط به دنبال مشتریان بالقوه باشید.
تعریف مخاطبین برای یک فروشگاه اینترنتی میتواند از بسیاری جهات به استراتژی های تجارت شما کمک کند. این باعث صرفه جویی در انرژی بازاریابی شما میشود که قبلا برای دسترسی به مخاطبین بزرگتر اما با علاقه کمتر استفاده میشد.
در نتیجه اگر بدانید مخاطب مورد نظر شما به دنبال چیست، میتوانید با منابع کمتری، درآمد یکسانی کسب کنید.
- مشتریان فعلی خود را در ابتدا در نظر بگیرید
یکی از روش های ایده گرفتن برای اینکه بدانید مشتریان شما در بازار هدف آتی شما چه کسانی هستند این است که به مشتریان فعلی خود نگاهی بیندازید.
اینکه مشتریان فعلی شما از محصولات یا خدمات شما چه میخواهند؟ نگرانی ها، علایق و نقاط درد آنها چیست؟ کسب و کار شما چگونه پاسخگوی این مشکلات برای مشتری فعلی شماست؟
شما میتوانید به ایمیل ها، نظر سنجی ها و سایر داده های خدمات مشتری خود بازگردید تا تصویری واقعی از آنچه در مورد مشتریان شما هستن به دست آورده و سپس راهی پیدا کنید تا افراد بیشتری از این قبیل را برای ورود به فروشگاه اینترنتی خود بیابید.
- ارزیابی کنید که رقبای شما در چه بازارهایی بازاریابی میکنند، سپس مخالف آن را انجام دهید.
راه های زیادی برای رقابت در تجارت الکترونیکی وجود دارند. یک ایده که اغلب در مورد آن سوءتفاهم به وجود میآید این است که شما باید همان راهی را دنبال کنید که رقبای شما برای آن بازاریابی میکنند. اما یک استراتژی جایگزین بازاریابی این است که جایی بروید که رقبای شما در آنجا بازاریابی نمیکنند.
این باعث میشود که شما در کانون توجه این مشتریان بالقوه قرار بگیرید و با مشتریانی که رقبای شما آن ها را نادیده گرفته اند ارتباط برقرار نمایید.
- اعتبار سنجی بازار هدف
زمانی که شما در حال راه اندازی مشاغل جدید هستید، همیشه تصور میکنید که این یک موفقیت مهم خواهد بود و با این تجارت، زندگی خود را به دست خواهید آورد. البته این طبیعت همه ما انسانها است اما فراموش نکنید که اگر تحقیق مناسبی در مورد بازار هدف خود انجام ندهید قطعا شکست خواهید خورد.
شاید شما اکنون بر اساس پیش فرض های خود، شخصیت خریدار را ایجاد کردهاید اما هرگز نمیتوانید تضمین نمایید که این فرض درست است. به همین دلیل باید تحقیق کنید. برای این کار بازار هدف فروشگاه اینترنتی خود را زیر سوال برده و صلاحیت آن را مورد بررسی قرار دهید.
بررسی کنید که آیا مشتریان شما توانایی خرید محصولات شما و خریدهای مکرر را دارند یا خیر. به یاد داشته باشید که برای ایجاد مشاغلی سودآور، بخش عمدهای از فروش ما باید از طریق مشتریانی باشد که در حال بازگشت میباشند.
رقابت را نیز در نظر داشته باشید. اینکه آیا راهی وجود دارد که شما بالاتر از این رقابت بایستید. علاوه بر این، همچنین به یاد داشته باشید که اگر اصلا رقابتی وجود نداشته باشد، این ممکن است به دلیل کمبود تقاضا در آن بازار باشد.
در ضمن، بررسی نمایید که آیا افراد کافی در بازار هدف شما قرار دارند یا خیر. زیرا در غیر این صورت، ممکن است نتوانید یک تجارت پایدار داشته باشد.
این نکته را همیشه در ذهن داشته باشید که ما در جهانی زندگی میکنیم که توسط داده ها هدایت میشود. و از بهتر اینکه بسیاری از این داده ها آزادانه در دسترس ما قرار دارند. پس تا میتوانید برای تعیین بازار هدف فروشگاه اینترنتی خود از آنان بهره ببرید.
شناخت مخاطبین و بازار هدف فروشگاه اینترنتی شما بیش از آنچه تصور میکنید اهمیت دارد. تصور نکنید که همه مشتری بالقوه هستند.
در عوض، شما باید افراد خاصی را که نه تنها محصولات یا خدمات شما را میخواهند بلکه برای خرید نیز دارای انگیزه هستند، در نظر بگیرید.
شما میتوانید به واسطه تحقیقات این کار را انجام دهید. همچنین از طریق وبلاگ و رسانه های اجتماعی خود با مشتری هدف ارتباط برقرار کنید. هر اندازه اطلاعات بیشتری درباره مخاطبین جمع آوری کنید، بهتر میتوانید به آنها خدمات دهید.
هر بخشی از حضور آنلاین برای فروش محصولات یا ارائه خدمات متکی به درک مخاطبین شما خواهد بود. از این رو، برای هدف قرار دادن خریداران آنلاین، باید درک کنید که چه چیزی نظر مخاطب شما را جلب میکند.
در انتها فراموش نکنید که فروشگاه تجارت الکترونیکی شما باید آماده پاسخگویی به سخت ترین نیازها باشد و هر بخش را با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
بدون دیدگاه