،ا نیاز تعیین ویژگی برای محصول یا سرویس به شکلی که پاسخگوی این دلایل باشد.
محصول یا سرویس شما میتواند همه دستهبندیهای بالا را در برگیرد ولی بهتر است شما مورد به مورد وارد شوید. به عنوان مثال در ابتدا به ایجاد یک حس خوب بپدازید. میتوانید در این زمینه به سرویسدهی به افراد خارج از شهر یا حتی خارج از کشور بپردازید و به دنبال این باشد که چگونه میتوانید یک حس خوب برای مشتری با محصول خود ایجاد کنید؟!
تعیین نقطه صفر در بازار هدف
گام بعدی در ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر تعیین نقطه شروع با استفاده از تقسیمبندی بازار است.
اول از همه مشخصکردن این مورد است که محصول شما بینالمللی خواهد بود یا ملی؟
شما باید جامعه هدفی را با تعداد مشخص افراد در نظر بگیرید. شما نیاز دارید برای تعیین بازار هدف خود از تقسیمبندیهای بازار استفاده کنید:
سن: کودکان، نوجوانان، متوسط، افراد مسن
جنسیت: مرد یا زن
سطح آموزشی: مدرسه، دانشگاه
درآمد: کم، متوسط، زیاد
وضعیت تاهل: مجرد، متاهل، طلاقگرفته
قومیتها و زمینههای مذهبی
چرخه زندگی خانواده: تازه ازدواج کرده، ۱۰ سال ازدواج، ۲۰ سال ازدواج، فرزند دار یا بدون فرزند
و جزئیات بیشتری که میتوانید در نظر بگیرید، این اطلاعات را باید به دست بیاورید.
مرحله بعد تقسیم بازار به ویژگیهای روان شناختی و اجتماعی:
شیوه زندگی: محافظه کار، هیجان انگیز، سنتی، مد روز، افتصادی
کلاس اجتماعی: پایین، متوسط، بالا
فعالیتها: ورزش، خرید، مطالعه کتاب
نگرشها و باورها: دوستدار محیط زیست
توجه کنید اگر شما یک شرکت با ارایئه سرویس B2B هستید، باید از صنایع و کسب و کارهای اطراف خود با خبر باشید. در نظر گرفتن نوع کسب و کار، تعداد کارمندان، مشتریان ان کسب و کار و … لازم و ضروری است. بر خلاف افراد، دلایل خرید محصول توسط صنایع و کسب و کارهای دیگر عبارتند از:
برای افزایش درآمد
حفظ وضع موجود
برای کاهش هزینهها
اگر بتوانید برای هر کدام از دلایل فوق سرویسی ارائه دهید، شما بازار هدف خود را پیدا کردهاید.
بدون دیدگاه