از آنجایی که تمام مواد غذایی تاریخ انقضاء دارند و تقریبا از دوام کمی برخوردار هستند بنابراین فعالیت کردن در این حوزه می تواند توأم با استرس و تنش های روحی باشد.

پس بهتر است قبل از هر کاری رقبای صنعتی خود را بشناسید و در کار خود نظم و یک برنامه ریزی منسجمی را قرار دهید. استفاده از پروموتور یا به زبان ساده همان تستر محصولاتی می تواند فروش هر نوع فرآورده غذایی را بالا ببرد و باعث ترغیب مشتریان گردد.

البته چندین نوع بازاریابی دیگر وجود دارد که هر کدام می توانند شرایط مناسبی را برای بازاریابی مواد غذایی فراهم آورند مانند:

  • بازاریابی عصبی
  • بازاریابی سبز     
  • بازاریابی اجتماعی
  • بازاریابی پارتیزانی
  • بازاریابی تلفنی
  • بازاریابی مستقیم
  • بازاریابی شبکه ای
  • بازاریابی حسی
  • بازاریابی سیستماتیک

روش های نوین بازاریابی در صنعت غذایی

این روزها بیشتر شرکت های تولید کننده مواد غذایی تبلیغات بنری و کاغذی را بی اثر دانسته و تلاش می کنند تا با استفاده از روش های جدیدی مانند:

  • شبکه های اجتماعی
  • درج آگهی و رپورتاژ در وبسایت های اطلاع رسان و معتبر
  • استخدام کپی رایتر
  • بازاریابی دیجیتالی
  • بازاریابی اینترنتی یا همان بازاریابی آنلاین
  • کمپین های تبلیغاتی
  • شرکت در نمایشگاه ها
  • پست های الکترونیکی
  • رسانه های جمعی
  • طراحی سایت
  • راه اندازی اپلیکیشن های فروش

و بسیاری شیوه های نوین دیگر ذهن مخاطب را با مزایا و موارد استفاده از محصولات خود درگیر کنند و سهم قابل توجهی از  بازارهای فروش داخلی و بازارهای بین المللی را به خود اختصاص دهند.

جدیدترین نوع تبلیغات مواد غذایی

با روی کار آمدن تکنولوژی های مدرن در صنعت چاپ و بسته بندی طی سال های اخیر، مارجین یا مارژین که همان روش های فروش می باشند تغییرات اساسی پیدا کرده اند. مجموعه ویزیتان با اطلاعاتی که در دسترس دارد  می تواند در بهبود تبلیغات کمک ک.دو

مثلا این روزها نوعی لیبل هوشمند بر روی برخی محصولات غذایی الحاق شده است که با کمک نرم افزارهایی که در گوشی های هوشمند وجود دارد می توان تمام مزایا، طریقه مصرف محصول و دیگر اطلاعات لازم در مورد محصول را کسب کرده و بیشترین اعتماد مشتریان را به دست آورد.

اما استفاده از این روش به علت هزینه بالایی که برای تولید کنندگان به همراه دارد در حال حاضر تنها برای بازاریابی محصولات لاکچری به کار برده می شود. پس با این وجود ساده ترین و ارزان ترین بازاریابی جهت تبلیغات مواد غذایی استفاده از بازاریابی فضای مجازی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *