بازاریابی محتوا فقط شامل متن نیست. تصاویر و فیلم نیز نوعی محتوا هستند در ادامه انواع محتوایی که می‌توانید تولید کنید را نام می‌بریم. فقط باید ایده‌های خاص و جالب برای تولید محتوا داشته اشید. در ابتدا انتخاب موضوع برای تولید محتوا آسان است. اما پس از مدتی باید به دنبال ایده تولید محتوا باشید.

محتوای متنی

مقالاتی که در وبلاگ سایتتان منتشر می‌کنید، کتاب‌های و فایل‌های متنی که برای دانلود قرای می‌دهید، کپشنی که برای شبکه‌های اجتماعی می‌نویسید همگی محتوای متنی به حساب می‌آیند.

پادکست

پادکست، محتوایی صوتی است که در آن گوینده یا گویندگان موضوعی را بازگو می‌کنند. پادکست‌ها امروزه طرفداران بسیار دارند. سبک زندگی امروزی باعث شده است انسان‌ها زمان کمی برای یادگیری داشته باشند. ولی فرد می‌تواند کارهای روزمره خود را انجام دهید و در عین حال پادکست نیز گوش کند.

ساخت پادکست سخت نیست ولی میزان جذابیت آن باعث شده اثرگذاری بالایی داشته باشد.

تصاویر و اینفوگرافیک:

اصولا عکس و تصویر همراه با محتوای متنی به کار می‌رود. زیرا به جذاب شدن متن کمک کرده و از خستگی ذهن انسان جلوگیری می‌کند.

اینفوگرافیک تلفیقی از محتوای متنی و گرافیکی و از موثرترین انواع محتواست. زیرا از لحاظ بصری بسیار جذاب است و خواننده می‌داند محتوای متنی در اینفوگرافیک کوتاه و مختصر ولی کاملا کاربردی است.

اما تولید اینفوگرافیک آسان نیست و باید آن را به متخصصان و گرافیست‌ها بسپارید.

فیلم و ویدیو

فیلم و ویدئو نیز برای کاربران بسیار جذاب است. ساخت ویدیوهای ساده نیز به لطف گوشی‌های هوشمند چندان سخت نیست. افراد نیز به بسترهایی مثل یوتیوب و اینستاگرام به شدت به ویدئو علاقه‌مند هستند.

پس ویدئو تولید کنید تا از طریق آپارات، یوتیوب و استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام مخاطبان بیشتری جذب کنید. به علاوه با انتشار ویدیوها در سایت خود باعث بهبود سئو سایت نیز می‌شوید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *