حالا که با اهمیت بازاریابی محتوا و ابزار آن آشنا شدید، نوبت به آن می‌رسد که شروع به کار کنید. اما چگونه؟ چیدن استراتژی محتوا سخت است. اما از آنجایی که ” چگونه استراتژی محتوا بچینیم” سوال بسیاری از کاربران است در ادامه ۷ گام مهم برای چیدن استراتژی محتوا را توضیح می‌دهیم.

۱- هدف از برنامه ریزی را مشخص کنید.

در ابتدا به این سوال پاسخ دهید که هدفتان از بازاریابی محتوا چیست؟ می‌خواهید به چه چیزی برسید؟ پاسخ به این سوالات نقشه راه شما را واضح‌تر می‌کند و می‌توانید استراتژی بهتری بچینید.

۲- مخاطبین خود را مشخص کنید

باید مخاطبان خود را بشناسید. مشتریان شما از چه دسته‌ای هستند؟ چه رده سنی دارند؟ چه تحصیلاتی دارند؟ علایقشان چیست و … در این صورت می‌توانید محتوای بهتر و مناسبتر برای مخاطبان خود تهیه کنید.

۳- یک سیستم مدیریت محتوا برای خود داشته باشید.

شما باید یک سیستم برای تولید، انتشار، مدیریت و آنالیز محتوا داشته باشید. سیستم‌های مدیریت محتوای زیادی وجود دارد. وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتواست.

۴- نیروی تولید محتوا استخدام کنید.

اگر می‌خواهید حرفه‌ای کار خود را پیش ببرید به حرفه‌ای‌ها احتیاج خواهید داشت. برای بازاریابی محتوا به یک متخصص سئو، یک متخصص تولید محتوا، یک سوشال مارکتر (مدیر شبکه‌های اجتماعی) و یک گرافیست نیاز خواهید داشت.

۵- با توجه به نیازهای مخاطب ایده پردازی کنید.

با توجه به ابزارهایی که در قسمت قبل توضیح دادیم می‌توانید ایده پردازی را شروع کنید. البته همیشه باید نیازهای مخاطبان به خصوص نیازهای روز آنها را مورد توجه قرار دهید وبهترین ایده تولید محتوا در اینستاگرام، سایت و … را داشته باشید.

۶- نوع محتوای خود را تعیین کنید.

تعیین کنید چه نوع محتوایی (متنی، صوتی، بصری) می‌خواهید تولید کنید. بهترین حالت این است که استفاده از تمامی این قالب‌ها را در برنامه خود قرار دهید. برای مثال محتوای متنی خود را با عکس، اینفوگرافیک یا ویدیو کاملتر کنید.

۷- شروع به تولید و انتشار محتوا کنید.

حالا شروع به تولید محتوا کنید. محتوای تولیدی شما می‌تواند در سایت، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و … منتشر شود و به دست مخاطبانتان برسد. تنها نکته مهم در انتشار محتوا، توجه به زمان مناسب برای انتشار است تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

فقط توجه داشته باشید یک برنامه ثابت برای بازاریابی محتوا وجود ندارد. شما باید بعد از اجرای یک کمپین به کمک kpi بازاریابی محتوایی تاثیرگذاری کمپین خود را بسنجیید و با شناخت کاملتر از مخاطبانتان روز به روز محتوای جذابتری تولید کنید. به امید موفقیت کسب و کارتان

سوالات متداول درباره بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی و توسعه کسب و کار است که در آن سعی می‌شود با تولید محتوای ارزشمند و جذاب در شبکه‌های اجتماعی و سایت مخاطبان را جذب و تبدیل به مشتری کرد یا اینکه مخاطبان و مشتریان قبلی را حفظ کرد. 

تبلیغات و بازاریابی محتوایی چه تفاوتی دارند؟

تبلیغات اطلاعات مفیدی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. فقط کاربر را برای آشنایی با محصول یا خدمتی بمباران می‌کند. در حالی که مهمترین هدف در بازاریابی محتوا ارزشمندی محتوا و رضایت مخاطب است. بازاریابی محتوایی هزینه کمتری دارد ولی تاثیر آن در دراز مدت دیده می‌شود. در حالی که هزینه‌های تبلیغات بالاست.

تولید محتوا شامل چه چیزهایی است؟

تولید محتوا تمام انواع محتوا مانند محتوای متنی، تصویری، ویدئو، اینفوگرافیک، پادکست یا ترکیبی از موارد گفته شده را شامل می‌شود. در تمامی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و … می‌توان از مزایای بازاریابی محتوایی استفاده کرد.

ارتباط بازاریابی محتوایی با سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که روی سایت انجام شده و باعث می‌شود سایت در برخی کلمات کلیدی در موتور جستجو رتبه خوبی کسب کند. بازاریابی محتوا بخشی نسبتا گسترده از سئو را تشکیل می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *