۱. برای برقراری تماس عذرخواهی کنید.

 

۲. برای درخواست فروش محصول و یا خدمات بترسید که مشتری را از دست بدهید.

 

۳. از به چالش کشیدن و براگیختن نارضایتی مشتری احتمالی از طریق پرسش سوالات خوب، حس خوبی نداشته باشید.

 

۴. از تغییر روش و پیام در صورت عدم کارکرد آن، احساس ترس داشته باشید.

 

۵. بی احترامی کردن به پاسخ مشتری احتمالی در مقابل سوالی که از وی پرسیدید.

 

۶. روشن بودن موبایل در زمان صحبت کردن با مشتری احتمالی رفتار مناسبی نیست چون باعث می شود تا حواس شما پرت شود. مشتری احتمالی اینگونه احساس می کند که شما توجهی به او ندارید.

 

۷. مانع از صحبت مشتری احتمالی شوید. این کار نشان می دهد که شما به حرف آن ها توجهی ندارید.

 

۸. دروغ بگویید. دروغ شما در نهایت آشکار خواهد شد و به اعتبار برندتان را زیر سوال می برد.

 

۹. فراموش کردن طرح این سوال که آیا محصول یا سرویس پیشنهادی شما مورد نیاز اشخاص یا دپارتمان دیگری در شرکت مشتری احتمالیتان هست یا نه. حتی اگر شخصی که با آن در تماس هستید علاقه ای به سرویس یا محصول شما نداشته باشد شاید احتمالا در جای دیگری این نیاز وجود داشته باشد.

 

۱۰. بر اساس دانسته های قبلی فرضیه سازی کنید.

 

۱۱. بیش از حد نام مشتری را به کار ببرید. نیازی نیست که در هر جمله تان از نام مشتری استفاده کنید. با انجام این کار، غیر حرفه ای به نظر می رسید.

 

۱۲. تبلیغات در مورد چیزی که اطلاعات زیادی درباره آن ندارید. مشتری به آسانی متوجه عدم تسلط شما به موضوع می شود.

 

۱۳. قول دادن به انجام هر کاری که قادر به انجام آن نیستید، چه در مورد محصولات و چه در مورد جدول زمانی تماس مجدد با شخص مورد نظرتان.

 

۱۴. تماس خود را با عجله پیش ببرید. زمانتان را مدیریت کنید و آهسته تر پیش بروید، خونسر پیش روید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

 

۱۵. خودتان را برای شکست آماده کنید. برای خود اهداف واقع بینانه ای که امکان دستیابی به آن ها وجود دارد، تعیین کنید.

 

۱۶. منتظر بمانید تا مشتری با شما تماس حاصل کند. کنترل شرایط را در دست بگیرید و خودتان تماس حاصل کنید.

 

۱۷. تماس را بدون دلیل و ناگهانی قطع کنید. این کار به برند شما لطمه می زند.

 

۱۸. بی اشتیاق و کسل به نظر برسید. این احساس شما می تواند به مشتریان احتمالیتان نیز منتقل شود.

 

۱۹. بسیار تند و سریع صحبت کنید. با این کار شما به نظر قابل اعتماد نمی آیید.

 

۲۰. هنگام صحبت مشتری، تایپ کنید یا چیزی بنویسید. مشتریان احتمالی متوجه این حالت می شوند.

 

۲۱. از جوک ها و شوخی های غیر ضروری استفاده کنید. یک راست سر اصل مطلب بروید.

 

۲۲. میان صحبت مشتری، شروع به صحبت نمایید. این کار نشان دهنده این است که به صحبت های مشتری گوش فرا نمی هید.

 

۲۳. بحث با فرد تصمیم گیرنده زمانی که احساس کنید علاقه ای به محصول و یا خدمات شما ندارند.

 

۲۴. اعمال زور و اجبار در خصوص برگزاری جلسه با مشتریان احتمالی می تواند تاثیر بسیار منفی بر روی مشتریان احتمالی داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *