نام های دیگر این حرفه :

  • تنظیم کننده قرار های ملاقات
  •  نماینده توسعه کسب و کار
  • کارشناس مرکز تماس
  • اپراتور مرکز تماس
  • نماینده مرکز تماس
  • نماینده خدمات مشتری (CSR)

به صورت روزانه، بازاریاب تلفنی، مکالمات از پیش تعیین شده ای را با خواندن از روی متنی که معرف سرویس ها یا محصولات است، برای فروش ارائه می دهد تا مشتریان بالقوه را متقاعد به خرید یک سرویس یا محصول یا حمایت مالی نماید. آن ها با افراد عادی یا تجار برای فروش محصولات یا سرویس شان و یا درخواست حمایت های مالی برای خیریه تماس حاصل می کنند.

یکی از اصلی ترین مسئولیت های بازاریاب تلفنی، توضیح در مورد محصولات یا سرویس ها و قیمت ها و همچنین پاسخ دادن به سوالات مشتریان است.

برخی از آن ها همچنین اطلاعات مشتری نظیر نام، آدرس و نحوه پرداخت را بدست آورده و سفارش مشتری را در کامپیوتر وارد می نمایند.

در یک روز کاری عادی، فعالیت دیگری که بازاریابان تلفنی انجام می دهند شامل ثبت اسامی، آدرس ها، خریدها، و واکنش های مشتریاناحتمالی که با آن ها تماس گرفته شده و حتی ست کردن جلسه برای تیم فروش می باشد.

به علاوه، آن ها اسکریپت های فروش را با در نظر گرفتن نیازها و علاقه های افراد خاص تنظیم می کنند.

راهکار مفید

۱. درخواست های خود را مطرح کنید. هر درخواستی از جمله برگزاری جلسه، دمو، فروش دارید را مطرح کنید زیرا دلیل تماس شما نیز همین موارد است.

۲. با نحوه طرح سوالات بازاریابی تلفنی به خوبی آشنایی داشته باشید. سوالاتی مطرح کنید که طرف مقابلتان را مشتاق به ادامه مکالمه نمایید و اطلاعات به دست بیاورید.

۳. اعتماد به نفس داشته باشید. حس اعتماد به نفس شما به مشتریانتان منتقل می شود. انتظار موفقیت داشته باشید تا بتوانید به این هدف برسید.

۴. انگیزه داشته باشید. مردم به روابط و صمیمیت اهمیت می دهند. اگر شما در مورد آنچه که پیشنهاد می دهید احساس مثبتی نداشته باشید پس مشتریان احتمالی شما نیز علاقه مند نخواهند بود.

۵. صبور باشید. بازاریابی تلفنی مستلزم صرف زمان و پشتکار است.

۶. روش تبلیغ خود را در صورت ناکارآمدی، تغیر دهید. ساختار تماس خود را همانند یک داستان خوب برنامه ریزی کنید. در ابتدا توجه شخص مورد نظر را به خود جلب کنید سپس او را متقاعد کرده و در نهایت صحبت های خود را به خوشی به پایان برسانید.

۷. یک لیست تماس مناسب ایجاد کنید. قبل از برقراری تماس نسبت به قابل استفاده بودن آن اطمینان حاصل کنید. یک لیست تماس مناسب تاثیر زیادی در دستیابی به موفقیت دارد.

۸. مطمئن باشید که خط تلفنتان هیچ مشکل فنی ندارد تا در هنگام مکالمه خللی ایجاد نشود.

۹. سعی کنید افراد کلیدی سازمان مورد نظر را شناسایی کنید تا بتوانید بر روی افراد تصمیم گیرنده تاثیر گذار باشید.

۱۰. با مشتری احتمالیتان به این تفاهم برسید که بعدا در یک فرصت دیگر با آن ها تماس داشته باشید. حتی در حال حاضر اگر علاقه ای از خود نشان ندهند، اوضاع می تواند تغییر یابد.

۱۱. دفتر یادداشت خود را برای هماهنگی در تاریخ های مناسب در کنار خود حاضر داشته باشید.

۱۲. به دقت گوش دهید. شما صاحب دو گوش و یک دهان هستید. پس سعی کنید بیشتر شنونده باشید.

۱۳. به نحوه مکالمه خود دقت داشته باشید. پشت تلفن با تن صدا، سرعت و لحن مناسب صحبت کرده و خود را فردی حرفه ای نشان دهید. در حد توان، خود را با مشتری احتمالیتان تطبیق دهید.

۱۴. مطمئن باشید که با فرد تصمیم گیرنده تماس حاص کرده اید پس سوالات خود را با او مطرح کنید.

۱۵. ایمیل های آماده داشته باشید. مطمئن باشید که یک ایمیل مناسب در صورت در خواست مشتری برای کسب اطلاعات بیشتر برای ارسال به او، آماده دارید.

۱۶. مطمئن باشید که اطلاعات شما به روز و جدید می باشد.

۱۷. مطمئن باشید که به کیفیت محصول یا سرویستان، اعتماد دارید.

۱۸. تماس های خودتان را برنامه ریزی کنید. محصولات، بازار، رقبا، تبلیغات و مسائلی که شرکت شما قادر به حل کردن آن هاست یا فرصت هایی که توسط شرکت شما ایجاد می شود را بشناسید.

۱۹. تماس های خود را ثبت و ضبط کنید. این کار را انجام دهید تا ببینید چه مواردی می توانند بهبود یابند. به تماس هایتان مجددا گوش دهید تا تکنیک های خود را بهتر کنید.

۲۰. اهداف واقع بینانه ای را تعیین کنید. چه تعداد تماس باید در هر ساعت برقرار شود؟ لازم است چه تعداد قرار ملاقات تنظیم کنید؟ در چه چارچوب زمانی؟

۲۱. لبخند بزنید. لبخند شما در صدایتان نمایان می شود.

۲۳. منابع و مراجع آماده کنید تا در صورت نیاز بتوانید مشتری را به آن ها ارجاع دهید. مانند فعالیت های گذشته، سوابق مشتریان قبلی و مثال هایی از کسب و کارهای مختلف.

۲۴. مطابق میل مشتریان رفتار کنید. انگیزه ها و نیازهایشان را در نظر گرفته و با توجه به این موارد با آن ها برخورد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *