خب ویزیتوری هم مانند بسیاری از مشاغل قسمت‌هایی دارد که افراد را خسته می‌کند و می‌توان به آن‌ها معایب ویزیتوری گفت. یکی از معایب ویزیتوری که شاید بیش‌تر از همه اهمیت داشته باشد این است که احتمال دارد از هر ده نشست و گفت و گویی که دارید، یکی از آن‌ها هم به شما پاسخ مثبت ندهند؛ بنابراین پولی هم نصیب شما نمی‌شود. شاید تعداد شکست‌های شما در مذاکره بیش‌تر از این هم باشد. ممکن است پس از چند ماه هم تلاش موفق نشوید، اما این را در نظر داشته باشید که اگر مهارت‌های لازم در مذاکره را پیدا کنید، آن وقت است که پاسخ مثبت را به آسانی می‌گیرید و در عوض آن روی سکه این است که از هر ده مذاکره نه نفر به شما پاسخ مثبت می‌دهند.

اگر قصد دارید ویزیتور شوید، باید توانایی نه شنیدن و ناامید نشدن را داشته باشید. باید بتوانید راه حل پیدا کنید و دست بر روی نیاز مشتری خود بگذارید. اگر سریع دلسرد شوید نمی‌توانید ویزیتور خوبی باشید.

یکی دیگر از معایب شغل ویزیتوری این است که پس از پاسخ مثبت گرفتن از خریدار یا مشتری خود، این فرایند تمام نمی‌شود. بار سنگین پیگیری بر دوش شماست. اگر مشتری خود را خوب پیگیری نکنید و پاسخ مناسبی به درخواست او ندهید، همه زحمات شما نقش بر آب می‌شود. در حقیقت کار ویزیتور پرزنت و پیگیری صحیح است.

سخن نهایی

اگر قصد دارید ویزیتور شوید، سعی کنید ویژگی‌های موردنیاز برای اخذ چنین شغلی را در خود ایجاد کنید. اگر شما به برقراری ارتباط با انسان‌ها علاقه دارید، از قدرت متقاعدسازی بالایی برخوردارید، خوب می‌فروشید یا به هر دلیلی حس می‌کنید که استعداد و توانایی چنین کاری را در خود دارید، می‌توانید برای ویزیتور شدن برخی از شرکت‌ها داوطلب شده یا خود شخصاً محصولات خاصی را تهیه کرده و به فروش آن‌ها با روش فروش ویزیتی بپردازید. یادان باشد که ویزیتورهای خوب می‌توانند کل روند فروش یک شرکت را تحت تأثیر قرار داده و به کارآمدترین افراد یک تیم فروش تبدیل شوند.

برخی از سوالات متداول :

ویزیتور کیست

در واقع یک ویزیتور فردی است که صرفاً در زمینه فروش محصولات و خدمات یک شرکت فعالیت کرده و اختیاری در قیمت‌گذاری، روش‌های تبلیغ، چگونگی تولید و کنترل کیفیت محصولات ندارد. اگر چه معمولاً ویزیتورها به‌صورت حضوری برای فروش محصولات و خدمات موردنظر خود اقدام می‌کنند، اما با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و فراگیری رسانه‌های اجتماعی، این افراد می‌توانند از تماس‌های تلفنی و ابزارهای آنلاین نیز برای فروش و متقاعدسازی مشتریان، استفاده کنند. به یاد داشته باشید این شغل جز شغل های پردرآمد نیز بحساب می آید.

تفاوت ویزیتور و بازاریاب چیست ؟

در مقایسه ویزیتور با بازاریاب باید به وظایف کاری این دو توجه کنیم. یک بازاریاب می‌تواند در زمینه چگونگی تولید، توزیع، قیمت‌گذاری، نحوه تبلیغ و …. فعالیت کند، اما ویزیتور تنها می‌تواند محصولات با نرخ و تعداد مشخص را به مشتریان معرفی کرده و سفارش بگیرد. ویزیتور می‌تواند از استراتژی‌های بازاریاب پیروی کند و طبق برنامه‌های وی به فعالیت بپردازد.

معنی ویزیتور چیست؟

باید به ریشه این واژه برگردیم؛ با توجه به اینکه در زبان انگلیسی، کلمه‌ی «ویزیت» به معنای «دیدار» است، می‌توان گفت که ویزتورها افرادی هستند که به‌ صورت دیداری و مستقیم به دیدن مشتریان می‌روند تا محصولاتی را به ایشان معرفی کرده و به فروش برسانند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *