دنیای کسب‌وکار مؤلفه‌های پیچیدگی،عدم قطعیت، ابهام در حال افزایش است، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت ما در دنیای VUCA زندگی می‌کنیم که  این ویژگی‌ها بر تمامی حوزه‌های و مؤلفه هان پیشران‌های جهان تأثیرگذاراست.

آینده ما به تصمیمات امروزمان بستگی دارد، یعنی آینده ما بر اساس محدودیت‌های که تصمیمات برایم ایجاد می‌کند خلق می‌شود.

شرکت‌های پخش که وظیفه حمل و قرار دادن محصول را در شلف مشتری بر عهده‌دارند و در اکو سیسم جامعه و شرکت‌های تولیدی فعالیت مینمانید باید دارای اهداف مشخص و روشنمند در اجرای سیاست‌های کاری خود باشند. در غیر این صورت در منجلاب هزینه و سردرگمی غرق خواهند شد.مثال‌های واقعی در کسب‌وکار از به‌کارگیری درست یک استراتژی و به دست آوردن نتایج نادرست است.

شرکت پخش مواد غذایی که با افزایش کد کالایی نه‌تنها به سودآوری نرسید، بلکه به علت افزایش هزینه‌های عملیاتی دچار زیان شد.

شرکت پخش مواد غذایی که با افزایش مارژین محصولات برای مشتری نه‌تنها سود نکرد، بلکه دچار زیان شد.

شرکت‌های پخش مواد غذایی که با افزایش درصد پوشش بازار دچار زیان شد.

که در نگاه اول  شرکت پخش و توزیع کالا، نباید با انتخاب این استراتژی دچار ضرر و زیان می‌شدند ولی به علت اینکه تحلیل درستی از هزینه‌ها و درآمدهای نداشتند به ورطه زیان کشیده شدند.

در شرکت‌های پخش مواد غذایی اهمیت داشتن بودجه شفاف و مشخص به تفکیک مراکز عملیاتی و ستادی پشتیبانی بسیار مهم است.

1-چرا بودجه‌بندی در شرکت‌های پخش مهم است؟

۱-شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی و سازمانی در جهت نیل به اهداف بلندمدت تعیین‌شده.

۲-تعیین فاصله بین عمکسب کارلکرد واقعی و پیش‌بینی انجام‌شده در برنامه‌های جاری و عملیاتی.

۳-استفاده بهینه و اثربخش از منابع (انسانی- لجستیک- فناوری اطلاعات- زیرساخت‌ها(

۴-پیوند برنامه‌های بلندمدت با فرایندهای عملیاتی.

۵-مشخص نمودن رابطه بین هزینه، درآمد، سود برای هر فعالیت در واحدهای فروش، توزیع، مالی، اداری پشتیبانی

۲رابطه بین طرح توجیهی تأسیس شرکت پخش مواد غذایی با بودجه‌بندی چست؟

در زمان ارائه طرح توجیهی یا Feasibility Study بودجه  منسجم یکی از عناصر مهم در توجیهی پذیری طرح است به این معنی که هرچقدر بودجه‌بندی جامع‌تر نوشته‌شده باشد، بین اهداف بلندمدت، استراتژی شرکت و بودجه رابطه معنادارتری وجود دارد.  این موضوع می‌تواند در موفقیت و جذب سرمایه‌گذار نقش به سزایی داشته باشد.

۳هدف از تنظیم بودجه‌بندی در شرکت‌های پخش چیست؟

۱-۳- تعیین استاندارد شاخص‌هایی برای اندازه‌گیری عملکرد در سطح شرکت،شعب توزیع ،واحدهای عملیات توزیع، واحد پشتیبانی

۲-۳-ارائه روش مدون و مشخص جهت حل مسائل در برنامه‌ها و روش‌ها های رسیدن به اهداف سازمان

۳-۳- تشویق کارکنان به استفاده بهینه از امکانات و منابع کاهش هزینه و افزایش درآمد.

۴-۳-ارزیابی منظم واحدهای در شرکت ازنظر اثربخشی فعالیت.

۵-۳-کمک به مدیران ارشد و مدیران اجرایی در هنگام تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های بازار.

۶-۳- ایجاد استاندارد عملکرد برای شعب توزیع و در راستای عملکرد بالاتر و مؤثرتراست.

 ۴رابطه بین اهداف بلندمدت سازمان با بودجه‌بندی  چیست؟

داشتن یک برنامه استراتژی موفق نمی‌تواند دلیل بر اجرای موفقیت‌آمیز آن باشد، چه‌بسا مدیران شرکت تأکید زیادی بر تدوین یک استراتژی کامل و کارا و موفق می‌نمایند، اما از نوشتن یک بودجه جامع که پیونددهنده بین برنامه‌های بلندمدت با برنامه‌های اجرایی و عملیاتی باشد، عاجز و غافل هستند. مجموعه ویزیتان با اطلاعات جامع در کل شهر در  راستای کاهش هزینه و بودجه بندی بهینه راهنمایی می کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *