برای تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل می‌توان از انواع روش های بازاریابی اینترنتی استفاده کرد. از جمله روش های موثر در بازاریابی اینترنتی می‌توان به ایمیل مارکتینگ اشاره کرد که طبق تحقیقات و آمار بدست آماده می‌تواند تا ۳۰ درصد نرخ تبدیل داشته باشد.

بعد از شناسایی و برقراری ارتباط موثر با مشتریان بالقوه، نیاز به روش هایی دارید تا به کمک آن بتوانید توجه افراد هدف را جلب کرده و آن ها را جذب کسب و کار خود کنید.

روش های بیشماری برای این تبدیل وجود دارد ولی از جمله موثر ترین این روش ها می‌توان به ۵ مورد زیر اشاره کرد.

۱- تکنیک ۰ تا ۱۰۰:

در این روش به کسب و کار ها پیشنهاد می‌شود تا از ۰ تا ۱۰۰ کارهای مربوط به بیزینس خود را انجام دهد. به طوری که فرد بسته کامل خدمات مورد نیاز را به صورت یک جا دریافت کند.

به این مثال توجه کنید!

شرکت (الف) به صورت عمده، مواد غذایی مورد نیاز رستوران ها را تامین می کند. به منظور رقابت در بازار داغ محصولات غذایی و تنگ تر شدن وضع موجود مدیران این شرکت به این نتیجه رسیدند که برای رقابت در بازار می بایست به گونه ای با رقبای خود متمایز شوند.

چه دلیلی وجود دارد که مشتریان بخواهند با شرکت (الف) قرارداد ببندند؟

تمایز بدین گونه بود که از ۰ تا ۱۰۰ خدمات مربوط به خرید، تحویل و جابجایی محصول را خود شرکت انجام دهد. به طور دقیق تر، شرکت تمام خدمات لازم مثل خالی کردن بار، جابجایی تا آشپزخانه رستوران و شارژ مجدد ظرف مخصوص ( بعنوان مثال ظروف سس و روغن مکانیزه شده) را انجام خواهد داد.

۲- خلاقیت :

در روش انجام کار ها و کالا هایی که ارائه می دهید خلاقیت به خرج دهید. نورولوژی بدن انسان به گونه ای است که بعد از برخورد با چیز های جدید خلاقانه شروع به ترشح دوپامین می کند. این هورمون می تواند مولد حسی همانند دریافت جایزه باشد. این همان حسی است که افراد را متقاعد می کند تا پیوسته بدنبال به روز کردن دستگاه ها و لوازم الکترونیک خود باشند. در حالی که شاید حتی نیازی به نمونه به روز آن نداشته باشند.

 ۳- ایجاد حس متفاوت بودن :

یکی از ۶ نیاز اساسی افراد حس متفاوت بودن نسبت به دیگران است. با مشتریان خود به گونه ای رفتار کنید که به آن ها این احساس منتقل شود که در صورت استفاده از خدمات شما نسبت به دیگران متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال استفاده از کالا یا خدمات برند شاید تفاوت چندانی با کالا و خدمات عادی نداشته باشد ولی استفاده از آن به افراد احساس خوب متفاوت بودن را منتقل خواهد کرد. و این مساله یکی از دلایل مهم افراد در استفاده از برند هاست.

۴- توضیح بدهید “چرا”

به مشتریان خود توضیح بدهید که چرا باید از خدمات شما استفاده کنند، علم روانشناسی ثابت کرده است که افراد انتظار دارند که در مورد مسائل به آن ها توضیح داده شود و ذهن آن ها همواره به دنبال توضیح و چرایی است. از این رو حتی پاسخ های غیر منطقی نیز می تواند برای افراد قانع کننده تر از هیچ توضیحی نداشتن باشد.

۵- ایجاد حس کنجکاوی :

محققان علم روانشناسی متوجه شده اند که در ذهن افراد بین چیز هایی که می دانند و چیز هایی که نمی دانند یک گپ وجود دارد و افراد همواره در تلاش برای پر کردن این جای خالی هستند. این مساله که با عنوان تئوری «شکاف اطلاعاتی» معروف است تبدیل به یکی از روش های موثر مارکتینگ شد. این روش تضمین می کند که مشتری بالقوه شما ایمیل شما را حتما باز کند یا متن نوشته شده شما را تا آخر بخواند و یا حتی محصول شما را بخرد تا شکاف ایجاد شده بین تیزینگ محصول شما و خود محصول را پر کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *