یک برقرارکننده ارتباط موثر با مشتری باید کار را با شناسایی و تعیین دقیق مخاطبین هدف خود آغاز کرد. مخاطبین ممکن است خریداران بالقوه یا استفاده کنندگان فعلی کالا باشند. کسانی که خود تصمیم گیری خرید را انجام می دهند یا اینکه بر تصمیم خرید دیگران تأثیر می گذارند. مخاطبین ممکن است افراد، گروه ها، جوامعی خاص یا عموم مردم باشند مخاطبین هدف به نحو بارزی بر تصمیماتی اثر می گذارند که برقرارکننده ارتباط درباره آنها تصمیم می گیرد، یعنی اینکه چه بگوید، چطور بگوید، چه موقع بگوید، کجا بگوید و چه کسی بگوید. پس از اینکه مخاطبین هدف، دقیقا تعیین شدند نوبت به تصمیم درباره شناسایی عکس العمل یا پاسخ مورد انتظار مورد انتظار است. البته در اکثر موارد، عکس العمل نهایی مورد انتظار همان خرید است. اما خود خرید، نتیجه یک فرآیند تصمیم گیری مشتری است. برقرار کننده ارتباط موثر با مشتری باید بداند مخاطبین هدف او اکنون در چه موقعیتی قرار دارند و او می خواهد ایشان را به کجا منتقل کند. مخاطبین هدف ممکن است در هر یک از موارد موقعیت آمادگی خریدار قرار داشته باشند.که شامل موارد زیر می باشد:

  1. آگاهی
  2. داشتن اطلاعات نسبی
  3. دوست داشتن
  4. برتری انتخاب
  5. مجاب شدن و خرید

که با کمک مجموعه ویزیتان اطلاعات نسبتا خوب و جامعی از بازار هدف شما در اختیارتان قرار می دهد که خیلی در برنامه ریزی فروش شما موثر خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *