تحقیقات بازار در شرکت‌های پخش مهم است؟ رابطه بین تحقیقات بازار و سود شرکت پخش چیست؟ رابطه بین تحقیقات بازار و مشکلات پخش مواد غذایی چیست؟ چرا در آموزش پخش مواد غذایی باید به اطلاعات به‌دست‌آمده از تحقیقات بازار توجه داشت؟ بهتر است که قبل از راه‌اندازی شرکت پخش مواد غذایی حتماً تحقیقات بازار کاملی انجام شود، زیرا سود پخش مواد غذایی یا پخش مویرگی مواد غذایی در زمان راه‌اندازی اندک و یا سربه‌سر و گاها با زیان همراه است. یکی از نکات مهم در آموزش پخش مویرگی، آموزش نحوه جمع‌آوری اطلاعات از بازار و مشتریان است. یکی از مهم‌ترین اصول شرکت پخش، توجه به نتایج حاصل از تحقیقات بازار می‌باشد، تا در زمان تدوین استراتژی در بازار بتواند به نتایج خوبی دست یابد.

تحقیقات بازار در شرکت های پخش

دامنه رقابت در دنیای امروزی تا فضای دیجیتال هم کشیده شده است. قبلاً شرکت‌های پخش در فضای جغرافیایی و محدوده بازار به رقابت می پراختند و برای سهم گیری از یکدیگر به قفسه‌های مشتریان هجوم می‌آوردند، ولی امروزه علاوه بر این رقابت، در عرصه دنیای دیجیتال هم باید به رقابت باهم بپردازند.

تحقیقات بازار نقش مهمی در سود و زیان شرکت‌های پخش دارد، زیرا که اطلاعات در بازار در جریان است و دائم باید با گرفتن داده و اطلاعات و بعد تجزیه‌ و تحلیل آن‌ها استراتژی جدیدی برای کسب‌وکار در نظر گرفت.

به‌طور مثال شرکتی که فکر می‌کند در دوران رکود باید تخفیف بیشتری دهد تا محصولش به فروش برسد، امکان دارد که اطلاعات حاصل از تحقیقات بازار این مسئله را تأیید نکنند و سرمایه شرکت به علت برداشت اشتباه مدیران ارشد از بین برود.

خیلی از مشکلات شرکت های پخش، عدم انجام تحقیقات بازار در زمان فعالیت است. زیرا این وظیفه را بر عهده شرکت های تامین کننده گذاشته اند و فقط خود را مسئول رساندن محصول به قفسه ها نموده اند، در صورتی که این شرکت ها در بازار هر روز با اطاعات زیادی از قیبل تحرکات رقبا، رفتار مصرف کننده، تحولات اجتماعی و اقتصادی روبه رو هستند و این مولفه ها بر روی میزان فروش و سهم بازار تاثیر زیادی دارد.

از طرفی برخی از شرکت ها به دلیل هزینه این تحقیقات بازار به روش های دم دستی و غیر استاندارد از قیبل مشاهده و بازار گردی از تعداد محدودی مشتری می پردازند و با خطای بالا به نتیجه گیری و اتلاف منابع می پردازند.

یک از اصول شرکت پخش به دست آوردن جایگاه مناسب در بازار است که ابتدا به طبقه بندی بازار از نظر جذابیت و تقسیم بندی مشتریان خود می پردازد و بعد به هدف قرار دادن مشتریان در بازار هدف می پرازد. البته تدوین استراتژی حضور بسیار مهم است و موقعیت شرکت را در بازار تعیین میکند.

سامانه ویزیتان تحقیق جامع و کامل بازار هدف را در اختیار شرکت های پخش قرار می دهد که به راحتی می توانند از آن استفاده لازم را ببرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *