• – جستجوی اطلاعات و گردآوری آن ها: به دلیل تشخیص به موقع و چگونگی کار در بازار به صورت کلی خواسته مصرف کنندگان مورد لازم را در بر دارد. برای این روش مدیران بازاریابی ، بازار را برای آگاهی از مشتریان بخش بندی می کنند و با توجه به ویژگی مصرف کنندگان ، لازمه های مورد نیاز آن ها را تهیه می نمایند. با توجه به برنامه ریزی های لازمه بزرگ سازمان مدیران بازاریابی باید اهداف کوتاه مدت خود را شناسایی نمایند تا در جهت اهداف های سازمان قرار گیرد. مدیران بازاریابی با استفاده از ابزارها و وسایل مورد نیاز بازاریابی تمامی محصولات، مکان بازاریابی می توانند سازمان را در مسیر اهداف راهنمایی کنند.
  • – ترکیب بازاریابی (Mix Marketing)  عوامل ترکیبی بازار تشکیل شده از قیمت، کانال های عرضه و هر گونه فعالیت که این بخش به عنوان فعالیت های قابل کنترل مدیریت بازاریابی می باشند. مدیران بازاریابی باید بتوانند پاسخگوی مشتریان باشد که چه محصولی را با چه هزینه ای تولید و در چه مکانی عرضه کنند و همچنین با چه روشی نیز به گوش خریداران و مشتریان برسانند. در اصل مدیریت بازاریابی باید با توجه به نیاز مشتریان و منابع سازمانی کالای مورد لازمه مصرف کنندگان را تهیه نمایند. -سازماندهی : به دلیل  آن که مدیریت بازاریابی به برنامه ریزی های از قبل خود برسد باید کارهای بازاریابی خود را سازماندهی نماید و نیروی انسانی مورد نیاز خود را تهیه فرماید و برای رسیدن به کارهای خود هماهنگی های مورد لازمه را از پیش داشته باشد.
  • -کنترل و یا نظارت : برای آن که کارها با توجه به برنامه ریزی صعود پیدا نماید باید مدیریت بازاریابی در زمان مختلف کارهای خود را با برنامه مورد نظر شبیه سازی نماید و در مسیر آن برنامه کارهای لازمه را انجام دهد. – ارزیابی : مدیران بازاریابی باید نظرهای مشتریان را درباره کالا و محصولات خود از طریق نظر سنجی بدانند تا در تهیه خدمات برای مشتریان برای آن ها رضایت بخش باشد.
  • – ارایه خدمات پس از فروش : تولیدکنندگان برای بدست آوردن رضایت مشتریان باید لوازم و ابزارات اولیه را در کمترین زمان ممکن تهیه نمایند. امروزه در بازارها هدف اصلی مشتریان است، زیرا مشتریان هستند که سود آوری برای کسب و کارها دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *