هدف نهایی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM همانند سایر راهکار های سازمانی، افزایش سودآوری است. در موردسیستم مدیریت ارتباط با مشتری، این هدف بیشتر از طریق فراهم آوردن و ارائه خدماتی بهتر به مشتریان نسبت به رقبا حاصل می گردد. مدیریت ارتباط با مشتری نه تنها خدمات ارائه شده به مشتریان را بهبود می بخشد، بلکه استقرار یک سیستم موفق مدیریت ارتباط با مشتری ، منجر به کاهش هزینه ها، ضایعات و شکایات مشتریان نیز خواهد شد. البته ممکن است در ابتدای پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به دلیل آشکار شدن مشکلاتی که تا کنون نادیده باقی مانده بودند، در ظاهر تا حدودی با افزایش شکایات روبرو شویم. بعلاوه یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM موثر منجر به کاهش استرس کارکنان می شود چرا که با بهبود خدمات و ارتباطات فی مابین شرکت با مشتریان، مساله تعارض کارکنان با مشتریان که منشا اصلی استرس در کارکنان است، کاهش می یابد. همچنین سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM می تواند موجب ایجاد ظرفیت و قابلیت تحقیقات بازاری در شرکت ها شود، چرا که برقرار نمودن یک ارتباط مستقیم با مشتریان از طریق این سیستم، این امکان را برای شرکت ها فراهم می آورد که به صورت مستقیم و در کوتاه ترین زمان ممکن، و بسیار بهتر از سایر روش های نظر سنجی و تحقیقات بازار دیگر، واکنش مشتریان را نسبت به محصولات و تولیدات، خدمات و عملکرد خود دریافت نمایند. همچنین یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خوب، به توسعه و رشد کسب و کار شما نیز کمک می کند. با بهره گیری از این سیستم:
- مشتریان مدت زمان طولانی تری به شما وفادار خواهند بود،
- میزان ترک و از دست دادن مشتریان کاهش می یابد،
- به دلیل افزایش تعداد مشتریان راضی و افزایش نرخ رضایت مشتریان میزان جذب مشتریان جدید نیز افزایش می باید،
- میزان نیاز به کارکنان واحدهای پشتیبانی و خدمات پس از فروش کاهش می یابد،
- کل فرآیند جریان کار خدمات سازمان بهبود یافته و
- تیم های کاری به صورت موثرتر و با رضایت بیشتری فعالیت می کنند.
بدون دیدگاه