سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا Customer Relationship Management در خصوص تعاملات و روابط بین سازمان ها و مشتریان آن ها است. مشتریان قلب همه سازمان ها هستند. هر کسب و کاری چه سازمانی جهانی و دارای هزاران کارمند با گردش مالی میلیون ها دلاری باشد، و یا یک فروشنده خرده پا که تنها تعداد انگشت شماری کارمند داشته باشد، این سیستم برای آن ها همچون خون در رگ های کسب و کارشان است. مدیریت ارتباط با مشتری CRM دستورالعملی است که برای هر دوی چنین کسب و کار هایی بکار می رود. در واقع متغیر اصلی نه اندازه و وسعت سازمان بلکه اندازه و وسعت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است که می تواند بسیار متفاوت و متناسب با نیاز های هر یک از آن ها باشد. در واقع مدیریت ارتباط با مشتری بر تعامل و روابط با مشتریان متمرکز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *