۱- بدانید که مشتریان، ارزش را میخرند و نه جنس را..! 

هیچ کس در واقع دنبال خرید محصولات و خدمات شما نخواهد بود. معمولا افراد حس و فایده حاصل از محصولات و خدمات شما را میخرند. این یعنی چه؟

  • ما با خریدن ساعت مچی گران، در واقع حس دانستن زمان، یا حس خوب داشتن یک ساعت گران را میخریم!
  • یا با خریدن یک همبرگر خوشمزه، در واقع حس سیر شدن و لذت بردن از طعم و مزه غذا را میخریم!

به همین خاطر باید ارزش هایی که مشتری از خرید محصولات و خدمات شما بدست می آورد را شناسایی کنید و آن ارزش‌ها را در فرآیند خرید محصول به وجود بیاورید. برای این کار، کل فرآیند فروش خود را حتما بازنگری کنید.

مثلا کمپین بازاریابی شرکت کوکاکولا در ماه مبارک رمضان را درنظر بگیرید. در این کمپین می‌توانستید با تحویل دادن ۳ در زرد رنگ بطری‌های نوشابه کوکاکولا به سوپر مارکت، یک بطری نوشابه رایگان کوکاکولا دریافت کنید و جالب است بدانید همین کمپین، فروش شرکت کوکاکولا را ۴% بیشتر کرد!

۲- مشتریان احتمالی خود را شناسایی کنید.

می‌دانید چه کسانی ممکن است بیشتر از شما خرید کنند؟ اکثر مشتریانتان مرد هستند یا زن؟ می‌توانید با جواب دادن به چند سوال زیر برای مشتریان احتمالی و حتمی خود یک پرسونا درست کنید. پرسونای مشتری به این معناست که شخصیت حدودی بیشتر مشتریان را شناسایی کنید.

– مشتریان احتمالی و حتمی شما در چه رنج سنی هستند؟

– مشتریان احتمالی و حتمی شما چه جنسیتی دارند؟

– مشتریان احتمالی و حتمی شما بچه هم دارند؟

– مشتریان احتمالی و حتمی شما مقدار درآمدشان به چه میزان است؟

– مشتریان احتمالی و حتمی شما به چه میزان تحصیلات دارند؟

به کمک این کار، میتوانید هم قیمت‌گذاری بهتری انجام دهید، هم روش‌های افزایش فروشی را پیش ببرید که این مشتریان آنرا میپسندند.

به عنوان مثال، چیدمان دکور یک مغازه فروش لباس بچه، با چیدمان مغازه روسری فروشی خیلی با هم متفاوت است! و این تفاوت را در اصل سلیقه و ترجیحات مشتری است که تعیین می‌کند.

۳- از مشتریان خود به صورت دقیق یک تعریف داشته باشید!

بررسی کنید که مشتریان شما چه مشکلی دارند و شما برای حل این مشکل چه کمکی می‌توانید انجام دهید؟ (البته که منظور مشکلات شخصی و خانوادگی نیست! به عنوان مثال مشکل نداشتن زمان کافی برای خرید، یا مشکل پیدا نکردن محصول دلخواه در بازار) . اگر تلاش کنید مشتریانتان را به خوبی بشناسید و برای حل مشکلات آنها راهکارهایی داشته باشید، می‌توانید برای کسب و کارتان مشتریان بسیار زیادی جذب کنید.

– برخی مشکلات بسیار واضح هستند.

– برخی مشکلات واضح نیستند.

– گاهی اوقات مشتریان مشکلی ندارند، بنابراین از شما خرید نمی‌کنند.

۴- وارد دنیای رقابت شوید و سعی کنید نسبت به رقبای خود مزیت‌های بیشتری برای افزایش فروش داشته باشید.

در عملیات فروش، متفاوت بودن با رقیبان حرف اول را می‌زند. شما باید تفاوت‌هایی که کالا و خدماتتان با رقبا دارد را برای مشتری کاملا توضیح دهید. و بیشترین مانورتان در هنگام بازاریابی باید بر روی کیفیت محصولات و خدماتتان انجام شود و بعد بر روی قیمت. البته لازم است بدانید که علاوه بر کیفیت و قیمت، معمولا عوامل دیگری هم مدنظر خریدار هستند. مثلا: قابل دسترس بودن، خدمات پس از فروش و ….

۵- برای فروش، از شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کنید.

یکی از روش های افزایش فروش که با کمک آن می‌توانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام، توییتر و… می باشد. مهمترین نقطه قوت این روش‌ها این است که معرفی و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی اغلب رایگان و یا خیلی ارزان است.

۶- سعی کنید روی محصولات و خدمات خود، قیمت مناسب بگذارید.

در بازار، درباره قیمت محصولاتی که مشابه محصولات شما هستند، تحقیق کنید. چون زمانی می‌توانید روی محصولاتتان به درستی قیمت‌گذاری کنید که مطمئن باشید قیمت آنها برابر با ارزششان  پیش مشتری است و فقط  در صورتی می‌توانید قیمت بالاتری به مشتریان پیشنهاد کنید که ارزش کالا و خدمات شما نسبت به رقبا بالاتر باشد.

۷- سعی کنید مذاکره را در روش‌های افزایش فروش یاد بگیرید!

کسانی که  فنون مذاکره را خوب بلدند، در هنگام مذاکره، صحبت‌ها را به سمتی هدایت می‌کنند که برای هر دو طرف معامله سودمند باشد. معمولا کسانی که به این فنون آشنایی دارند دو ویژگی زیر را دارند:

الف- از مشتری هدفمند سوال میکنند، با سوالاتی که می‌پرسند نیاز و احتیاج مشتری را می‌فهمند.

ب- در حین مذاکره صبور هستند.

۸- برای نگهداری از مشتریان قبلی خود زمان بگذارید!

همه مشتریانی که یک بار از شما خرید می‌کنند، می‌توانند مشتری ثابت شما شوند. البته این مسئله تنها زمانی اتفاق می‌افتد که ارزش و اعتمادی که نیاز دارند را از شما دریافت کنند.

۹- برای آن دسته از مشتریان که پتانسیل خرید را دارند، محصول مجانی و تخفیفات ویژه درنظر بگیرید.

معمولا افراد، اگر یک بار از شما خرید خوب و رضایت بخشی داشته باشند، مشتری وفادارتان خواهند شد.

همیشه در نظر داشته باشید که فرآیندهای افزایش فروش چالش‌های خاص خود را دارند و همیشه رقبایی در بازار هستند که حداقل یک گام از شما بالاترند. بنابراین هرگز فراموش نکنید، زمانی برای آزمون و خطا ندارید. زیرا اگر خطا کنید مشتری را از دست خواهید داد.

ویزیتان یک پلتفرم موفق در زمینه خرید و فروش عمده کالاها می باشد انواع مواد غذایی توسط تامین کنندگان مختلف عرضه شده است. جهت استفاده از این سامانه، کافیست اپلیکیشن ویزیتان را از صفحه اصلی وبسایت دانلود و نصب نمایید تا امکان سفارش آنلاین برای شما فراهم شود. در صورت نیاز در هریک از مراحل می توانید با کارشناسان ویزیتان تماس گرفته و راهنمایی دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *