یکی از شرکت‌های بسیار مشهور و بزرگ در حوزه تولید لبنیات که قطعاً همه شما با محصولات آن آشنایی دارید، دامداران است. برخی نیز این شرکت را با نام شرکت فرآورده‌های لبنی تین می‌شناسند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تاریخچه‌، مالک، محصولات و افتخارات شرکت دامداران صحبت کنیم.

اگر به دنبال شروع یک کسب و کار هستید، حتماً تاریخچه شرکت‌های مربوط به حوزه کاری خود را دنبال کنید؛ برای مثال اگر می‌خواهید وارد کار تولید لبنیات شوید، حتما باید اطلاعات زیادی درباره کارخانه‌های تولید لبنیات کشور کسب کنید. یکی از چیزهایی که در این راه بسیار به شما کمک می کند، شناسایی اهداف شرکت‌های همکار است؛ برای مثال دانستن این که هدف شرکت دامداران از شروع کار تولید لبنیات چه بوده است، به شما بسیار کمک می‌کند. به طور کلی خواندن بیوگرافی موسس یک شرکت و تاریخچه آن شرکت، راه‌های جدیدی را پیش روی شما باز می‌کند؛ از این رو ما هم تصمیم گرفتیم در این مقاله، تاریخچه شرکت دامداران را بررسی کنیم.

شرکت دامداران چگونه پایه گذاری شد؟

قطعاً می‌دانید هر کسب و کاری، مخصوصاً اگر در حوزه تولید باشد، در ابتدا از یک جای بسیار کوچک شروع به کار کرده است، درباره شرکت دامداران نیز به همین شکل است. این شرکت برای اولین بار در بهار سال ۱۳۶۳ کار خود را آغاز کرد. برند دامداران در آن زمان، تنها به عنوان یک واحد صنفی و کارگاهی در شمال تهران کار خود را آغاز کرد. این شرکت بر خلاف سایر شرکت‌های تولید کننده لبنی، کار خود را با تولید انواع ماست آغاز کرد. شرکت دامداران در ابتدا انواع ماست‌های گاوی و گوسفندی را به همراه شیر در بسته بندی‌های متفاوتی تولید می‌کرد. این شرکت از بسته بندی‌های نایلونی خام و نایلونی پاستوریزه استفاده می‌نمود.

پس از مدتی، شرکت دامداران همانند هر شرکت دیگری گسترش یافت و توانست به محصولات خود تنوع ببخشد. درباره این موضوع که مالک شرکت دامداران چه کسی است، باید بگوییم این شرکت متعلق به دو برادر است. در حال حاضر مدیر عامل شرکت دامداران، آقای نورالدین نوربخش جعفری دهکردی و رئیس هیئت مدیره، آقای شمس الدین نوربخش جعفری دهکردی هستند. باید بگویم درباره بیوگرافی این دو برادر موفق، اطلاعات خاصی در فضای اینترنتی وجود ندارد.

از محصولات خوشمزه دامداران می‌توان انواع دوغ، قره قروت، بستنی، کشک، سر شیر و پنیر را نام برد، البته این شرکت به همین موارد بسنده نکرد. دامداران قصد داشت روز به روز محصولات خود را گسترده‌تر کند و شرکت خود را گسترش دهد؛ از این رو بعد از چند سال از گذشت افتتاح شرکت، مالکان آن تصمیم گرفتند که یک دامپروری برای تهیه مستقیم شیر خام، افتتاح کنند. آن‌ها موفق شدند در سال 1371 در روستای هفت جوی در شهریار، یک دامپروری بزرگ تاسیس کنند که هم اکنون بیش از 3500 راس گاو در این گاوداری وجود دارند و شیر خام مصرفی کارخانه به کمک آن‌ها تامین می‌شود.

اهداف صنایع لبنی تین

همانطور که در بالا اشاره کردیم، هر کسب و کار موفقی با اهداف خاص خود فعالیتش را آغاز می‌کند و تا انتها پر قدرت ادامه می‌دهد. یکی از اهداف شرکت فرآورده‌های لبنی تین، این بود که بتواند لبنیات سالم و متنوعی را که تا آن زمان در ایران وجود نداشت، تولید کند. همین موضوع باعث می‌شد که یک کار آفرینی و اشتغال جدید برای جوانان کشور نیز ایجاد شود.

از دیگر اهداف شرکت دامداران این بود که نیاز مردم را در کمال صداقت و سلامت و طبیعت محوری تولید کند؛ به همین دلیل هم است که نام این شرکت، شرکت فرآورده‌های لبنی تین است. مالک این شرکت، اسم تین را از کتب آسمانی انتخاب کرده است. این نام اشاره ویژه و خاص به خداوند، انبیا و اولیا خدا را دارد؛ در واقع معنای تین، روشنایی، نور و روحانیت خداوند است. این طور که به نظر می‌آید، با موفقیت‌های دامداران، مالکان این شرکت توانستند به اهداف خودشان برسند، همچنین نامی را هم که برای شرکت خود انتخاب کرده‌اند، به راستی گزنه‌ی مناسبی است.

 تحریم محصولات دامداران

چندی پیش شایعه‌ای پخش شده بود مبنی بر اینکه مالکان شرکت دامداران، دراویش گنابادی هستند. پس از کشمکش‌های بسیار و شایعه‌های فراوان، سرانجام تمام این شایعات تکذیب شدند. پس از مدتی، شرکت دامداران جوابیه‌ای را صادر و در آن اعلام کرد که تمام این شایعات، دروغ هستند و دامداران، یک شرکت خصوصی است.

همچنین اعلام کردند که این شرکت، متعلق به هیچ گروه و حزب خاصی نیست و همچنان در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. همانطور هم که ما در بالا اشاره کردیم، مالکان شرکت، برادران نوربخش جعفری دهکردی هستند. هرچند کسانی که شایعه‌ها را پخش کرده بودند، گفته بودند این دو برادر از دراویش گنابادی هستند و تعداد زیادی از دراویش را به عنوان کارگر در کارخانه استخدام کرده‌اند.

گواهینامه‌های شرکت دامداران

  • دارای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱
  • دارای گواهینامه حلال
  • دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری دوغ
  • دارای پروانه کاربرد علامت استاندار اجباری شیر پاستوریزه و طعم دار
  • دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری ماست کم چرب و طعم دار

افتخارات شرکت دامداران

  • برند دامداران در سال ۹۲ موفق شد در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران، در میان ۱۰۰ برند برتر ایران معرفی شود.
  • شرکت فرآورده‌های لبنی تین در سال ۹۹ موفق شد تندیس واحد نمونه ملی را از سازمان ملی استاندارد دریافت کند. این اتفاق برای اولین بار برای شرکت دامداران رخ می‌داد.
  • همچنین این شرکت موفق شد برای دومین بار، تندیس واحد نمونه استانی را از اداره استاندارد تهران دریافت کند.
  • شرکت دامداران در سال ۹۸ موفق شد برای محصولات شیر خشک و شیر پاستوریزه، نشان حلال را از سازمان ملی استاندارد دریافت کند.
  • این شرکت در سال ۹۸ نیز تندیس واحد نمونه استانی را برای ماست طعم دار پاستوریزه از اداره استاندارد استان تهران دریافت کرد.

این موارد تنها بخشی از افتخارات این شرکت بزرگ بودند. لازم به ذکر است که شرکت دامداران از معدود کارخانه‌هایی است که دارای گاوداری است؛ از این جهت این شرکت، مستقل‌ترین شرکت تولید محصولات لبنی در کشور است.

در حال حاضر از طریق نرم افزار ویزیتان میتوانید محصولات دامداران را با کمترین قیمت برا پخش در شهر مشهد سفارش دهید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *