-نمونههای رایگان توزیع کنید
بارها و بارها این مسئله به اثبات رسیده است که توزیع نمونههای رایگان به مشتری میتواند موجب فروش موفق شود. اگر کتابی برای فروش دارید، یک یا دو فصل از آن را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دهید. اگر محصولی را میفروشید، بستههایی کوچک از نمونه را به مصرفکنندگان بدهید تا محصول شما را امتحان کنند. اگر خدمتی را ارائه میدهید، مشاورهی اولیه را به صورت رایگان انجام دهید. وقتی مشتری بالقوه، از محصول یا خدمت شما استفاده میکند، در مورد تصمیم برای خرید از شما، اطمینان بیشتری مییابد و این مسئله منجر به تسریع فرآیند خرید میشود.
– به مشتریانتان، توجه و رسیدگی کنید
تبلیغ کردن برای محصولات، به تنهایی کافی نیست و فقط موجب میشود تا خریدار، برای استقبال از محصول شما راغبتر باشد. وقتی محصول خود را آزمایش کردید، به مشتریانتان توجه و رسیدگی کنید و مطمئن شوید که میتوانند به راحتی و بدون دردسر، محصول شما را خریداری کنند. روی مهارتهای برخورد با مشتری بیشتر کار کنید.
– توجه به ظاهر محصولات، برای دستیابی به فروش موفق، مهم است
من تقریبا همیشه، محصولاتی را خریداری میکنم که طراحی و ظاهر زیبایی دارند. هر وقت که با خانوادهام به خرید میروم، ترجیح میدهم محصولاتی را انتخاب کنم که تصاویر بسیار زیبایی دارند. اگر بستهبندی و ظاهر محصولی بسیار ساده باشد و غیرحرفهای به نظر برسد، بدون شک از خرید آن محصول، صرفنظر میکنم. شما باید در ظاهر محصول خود، حسی از حرفهای بودن را القا و در عین حال، پیامتان را نیز منتقل کنید. این مسئله، به ویژه در مورد محصولات مرتبط با مواد غذایی، صادق است.
– به نام، اهمیت بدهید زیرا نام محصول، چیزی بسیار مهمتر از صرفا یک «اسم» است
چه چیزی در نام وجود دارد؟ آیا اگر به گل سرخ، نام دیگری بدهیم، باز هم همان بوی خوش را خواهد داشت – ویلیام شکسپیر
همیشه برای محصول خود نامی انتخاب کنید که تلفظ آن برای مشتری راحت باشد و به راحتی بتواند آن را به خاطر بسپارد. در نامگذاری محصولات خود توجه داشته باشید که نامی که انتخاب میکنید، جزئیات و اطلاعات محصول را نشان دهد. نام انتخاب شده، باید به سرعت در ذهن مشتریان هدف، تکثیر شود.
ایدهی بسیار خوبی است که نامی منحصربهفرد را انتخاب و آن را به یک برند تبدیل کنید. کمترین ویژگیای که نام انتخابشده باید داشته باشد این است که مردم بتوانند با شنیدن آن نام، به درستی آن را بنویسند.
-کیفیت محصول، اهمیت بسیار زیادی در فروش موفق آن دارد
معیاری برای کیفیت باشید. بعضیها به محیطی که از آنها انتظار عالی بودن دارد، عادت ندارند – استیو جابز
هرگز و به هیچ قیمتی، کیفیت محصولات خود را کاهش ندهید. اگر مشتری اعتماد خود را به برند شما از دست بدهد، کسبوکار شما به راحتی سقوط خواهد کرد. بعضیها کیفیت را فدای کاهش قیمت میکنند. ولی در صورت نیاز، باید قیمت را افزایش دهید و کیفیت محصول را حفظ کنید و هرگز محصولی با کیفیت پایین تولید نکنید. راه دیگر در این شرایط، این است که مقدار محصول را کاهش دهید و قیمت را ثابت نگه دارید. اگر میخواهید کسبوکارتان برای مدتی طولانی دوام بیاورد، باید بدانید که هر گونه کاهش کیفیت، موجب دور شدن شما از هدفتان میشود.
-به فروشندگان محصولات خود، دلیلی برای فروش بدهید
هیچ چیز بدتر از این نیست که فروشندگان، از فروش محصولات شما امتناع کنند. دلیل این مسئله میتواند ارائهی قیمتهای بهتر توسط برندهای رقیب، یا نداشتن انگیزه برای فروش محصولات شما باشد. پورسانت خوبی برای فروش محصولاتتان به آنها بدهید و همیشه، پرداختهایتان را به موقع انجام دهید. با این روش، میتوانید با فروشندگان خود، رابطهای بلندمدت ایجاد کنید و آنها نیز برای فروش محصولات شما بیشتر تلاش خواهند کرد.
در دنیای آنلاین، مفهومی به نام بازاریابی پورسانتی یا سیستم همکاری در فروش وجود دارد. همکاران فروش در این روش، افرادی هستند که محصولات شما را در ازای دریافت پورسانت، به فروش میرسانند. در کسبوکار انتشار اطلاعات، پورسانتهایی تا ۷۵ درصد به همکاران فروش پرداخت میشود. اگر به آنها پورسانتهای کمتری بدهید، آنها نیز محصولات کسانی را به فروش میرسانند که پورسانتهای بهتری به آنها پیشنهاد میدهند. پاداش، همیشه به همکاران فروش انگیزه میدهد. همکاران فروشِ بسیار اندکی وجود دارند که محصولات را بر اساس میزان ارزش آنها تبلیغ میکنند و البته این مسئله، حقیقت زشتی در کسبوکار آنلاین است. پس باید برای فروش محصولات اطلاعاتی خود، به همکاران فروش۵۰ تا ۷۵ درصد پورسانت بدهید تا فروش محصولاتتان افزایش یابد. بعضیها حتی پورسانتهایی به میزان ۱۰۰ درصد قیمت محصول میدهند تا فهرستی از خریداران را به جمع خریداران خود اضافه کنند.
– مراکز تولید خود را در بخشهای مختلفی از کشور راهاندازی کنید
همیشه سعی کنید که مراکز تولید محصولات خود را در مکانهای گوناگونی تأسیس کنید. بهترین روش این است که مراکز گوناگونی را در محدودهی جغرافیایی گستردهای پخش کنید. وقتی بیشتر کارکنان را در یک منطقه متمرکز میکنید، مشکلاتی به وجود میآید. پس فکرتان را به کار بیندازید و تصمیم بگیرید که مرکز تولید بعدی را در کجا دایر کنید.
– طیف محصولات خود را گسترش دهید
استیو جابز میگفت: بسیاری از شرکتها ترجیح دادند که اندازهی خود را کوچک کنند و شاید این کار، برای آنها کار درستی بود. ولی ما راه دیگری را انتخاب کردیم. ما باور داشتیم که اگر به عرضهی محصولات عالی به مشتریان ادامه بدهیم، آنها به خرج کردن پول بیشتر برای این محصولات ادامه خواهند داد.
رمز کار در این است که سهم خود را در سایر بازارهای مرتبط، افزایش دهید. اگر بر تولید یک محصول خاص تمرکز کنید، خطر اینکه شرکتهای بزرگ جای شما را بگیرند، بسیار زیاد است. پس همیشه تنوع محصولات خود را گسترش دهید. اگر کارکنان میدانی (field staff، کارکنانی که خارج از ساختمان اداری شرکت یا سازمان شما کار میکنند) دارید و میخواهید بهترین استفاده را از آنها ببرید، باید طیف گستردهای از محصولات را برای فروش داشته باشید. اگر فقط بر یک محصول تمرکز کنید، با توجه به حقوق مناسبی که باید به کارکنان میدانی خود پرداخت کنید، سود چندانی عاید شما نخواهد شد.
– گوش دادن به مشتریان، اثر مفیدی بر کسبوکار و دستیابی به فروش موفق خواهد داشت
سعی کنید بفهمید که مشتریانتان به چه چیزی نیاز دارند، چرا از محصول شما استفاده میکنند و چه چیزی میتوانست کار آنها را سادهتر کند. همیشه به جزئیات این گونه موارد، دقت کنید. گوش دادن به مشتریان، به این دلیل موجب فروش موفق میشود که از این طریق، زبان مشتری را یاد میگیرید. وقتی تعامل با مشتری را شروع میکنید و مشکلات آنها را درک میکنید، یاد میگیرید که پیام بازاریابی محصول خود را به زبانی قابل درک به آنها انتقال دهید.
-با داشتن USP عالی، منحصربهفرد باشید
داشتن صدای خوب چندان مهم نیست. مهمتر این است که منحصربهفرد باشید – استیون مَلکموس
هر محصولی که به بازار عرضه میکنید، باید دارای ویژگی منحصربهفردی باشد. برای نمونه اگر مدادهای معمولی را تولید میکنید، کاری کنید که مدادهای شما منحصربهفرد باشند، مثلا از ویژگیهای اضافهای مانند مقاومتِ بیشتر در برابر شکستنِ نوک مداد، یا راحتی بیشتر در زمان گرفتن آن در دست، یا چیزی مانند آن، برخوردار باشند.
سعی کنید که پیشنهاد فروش منحصربهفردِ (USP) ساده ولی قانعکنندهای داشته باشید. برای مثال، اگر کتابی در مورد «کسب درآمد آنلاین» میفروشید، حتما باید ویژگیای داشته باشید که شما را از بقیهی افرادی که چنین کتابهایی را میفروشند، متمایز کند. اگر فروشگاه اینترنتی دارید، کاری کنید که فروشگاه شما منحصربهفرد باشد
بدون دیدگاه