ایمیل مارکتینگ یعنی بهتر کردن رابطه با مشتری به کمک ایمیل.
اگر بخواهیم کمی واضحتر تعریف کنیم، این مثالها مفید هستند:
- ارسال ایمیل اطلاعرسانی تخفیفها یا محصولات جدید
- فرستادن خبرنامۀ مقالات یا هر نوع محتوای جدید
- گرفتن نظر مشتری درباره محصول یا خدمات
- یادآوری خریدهای تکمیل نشده
- تبریک تولد یا هر نوع سالگرد
- ارسال فاکتور خرید
با تمام این ایمیلهایی که میفرستیم سعی میکنیم مشتری یا مخاطب جدید به دست آوریم و مشتریهای فعلی را حفط کنیم.
معمولاً ایمیلهایی که میفرستیم را به دو دسته تقسیم میکنند:
- ایمیلهای مارکتینگ
- ایمیلهای تراکنش یا معاملاتی
بهترین نمونه ایمیلهای مارکتینگ خبرنامه است. خبرنامههایی که در آن محتوای جدید سایت مثل مقالات، ویدیو و … را معرفی میکنیم و یا ایمیلهایی که در آن محصول جدید را معرفی میکنیم.
انواع ایمیلهای تراکنش هم زیاد است.ایمیلهای یادآوری رمز عبور، فاکتور خرید، جواب پشتیبانی به تیکت و … همه ایمیلهای تراکنش حساب میشوند. این گروه ایمیلها معمولاً به صورت خودکار ارسال میشوند.
بدون دیدگاه