تعریف انرژی زا تی ان تی:

نوشیدنی های انرژی زا نوشیدنی هایی هستند که حاوی مقدار زیادی محرک مانند گوارانا ، جینسینگ و غیره به همراه مقدار زیادی کافئین هستند. اکثر این نوشیدنی های انرژی زا حاوی حداقل ۷۵ میلی گرم تا حداکثر ۲۰۰ میلی گرم دوز کافئین می باشند .

نوشیدنی های انرژی زا به دلیل ترکیبات دیگر مانند ویتامین ها ، اسیدهای آمینه و گیاهان دارویی نتایج بسیار خوبی در افزایش وضوح ذهنی یا افزایش انرژی شما ارائه می دهند اما گاهی اوقات به دلیل مقدار زیاد کافئین و قند موجود در این نوشیدنی ها ، نباید از آنها به طور منظم استفاده کرد ، زیرا برای سلامتی بسیار خطرناک می باشند .

مزایا و فواید نوشابه انرژی زا تی ان تی :

نوشابه انرژی زا تی ان تی با داشتن ترکیباتی همچون ،کافئین ، شکر ، گاز کربنیک ،اسید سیتریک ، سیترات سدیم ، تائورین ، طعم دهنده طبیعی ، ویتامین های گروه B ، سوربات پتاسیم و عصاره گیاهی جینسنگ ، در صورت استفاده محدود دارای فوایدی برای بدن از جمله افزایش انرژی و بهبود عملکرد مغز برای فرد مصرف کننده می باشد .

جدا از کافئین و شکر زیاد این محصولات ، نوشیدنی های انرژی زا حاوی برخی مواد مفید برای سلامتی بدن هستند ، که به افزایش سلامت شما کمک می کنند. به عنوان مثال ، عصاره جینسینگ یا سایر گیاهان طبیعی موجود در این نوشیدنی ها به بهبود شرایط سلامتی کمک می کنند ، زیرا آنها ترکیباتی با قدرت درمانی ویژه هستند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در نوشابه های انرژی زا نیز بسیار مغذی می باشند . این نوشیدنی ها به عنوان یک تقویت کننده طولانی مدت انرژی عمل می کنند و استقامت را به مدت حداقل ۵ تا ۶ ساعت برای بدن شما ، فراهم می کنند.

عوارض جانبی مصرف نوشابه انرژی زا تی ان تی :

 

  • مصرف زیاد نوشابه انرژی زا تی ان تی ، ممکن است منجر به سردردهای شدید و مشکلات میگرنی در شما شود .
  • مطالعات نشان داده است که نوشیدنی های انرژی زا باعث انقباض شدید قلب می شوند که ممکن است برای سلامتی بسیار خطرناک باشند. برخی از نوشیدنی های انرژی زا به دلیل داشتن درصد بالای کافئین و شکر ، ممکن است باعث ایست قلبی در مصرف کننده شوند .
  • مصرف بیش از حد این نوشیدنی های انرژی زا ممکن است منجر به بی خوابی در فرد شود.
  • مصرف زیاد نوشیدنی های انرژی زا باعث لرزش بدن و عصبی شدن افراد می شود.
  • این نوشیدنی های انرژی زا در بسیاری از موارد باعث استفراغ می شوند.
  • افرادی هستند که پس از مصرف نوشیدنی های انرژی زا دچار برخی واکنش های آلرژیک می شوند.

خطرات مصرف نوشابه های انرژی زا همراه با الکل چیست ؟

نوشیدنی انرژی زا در ترکیب با الکل ممکن است به دلیل عملکرد متناقض این دو نوشیدنی ، منجر به خستگی و سایر علائم خطرناک شود. نوشیدنی انرژی زا به عنوان محرک و الکل به عنوان افسرده کننده عمل می کند.

افرادی که از نوشیدنی های انرژی زا با الکل استفاده می کنند ، دارای BAC (غلظت الکل خون) بالاتری خواهند بود . الکل و نوشابه های انرژی زا ، هر دو باعث دهیدراته شدن بدن می شوند. بنابراین یک نوشیدنی ترکیبی ممکن است منجر به کم آبی بیشتر در بدن شود.

جمع بندی:

بنابراین ، مطمئن شوید که هنگام مصرف این نوشیدنی ها  مقدار کافئین و قند موجود در آنها را به خوبی بررسی می کنید . همچنین نوشیدنی های انرژی زا را به صورت روزانه مصرف نکنید ، زیرا ممکن است به آنها اعتیاد پیدا کنید .

انرژی زا تی ان تی را میتوان از شرکت ویزیتان بصورت آنلاین سفارش دهید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *