سئو سایت

اگر به طور مستمر محتوای کاربردی و ارزشمند تولید کرده و در سایت خود قرار دهید، پس از مدتی متوجه می‌شوید مخاطبانتان رو به رشد هستند. در واقع مقالات باکیفیت باعث می‌شوند سایت شما در موتور جستجوی گوگل رتبه‌ بهتری کسب کند و با تغییر الگوریتم‌های گوگل نیز تغییر چندانی در رتبه سایت شما به وجود نیاید، زیرا شما علاوه بر رعایت نکات مهم برای گوگل، در وهله اول رضایت مخاطبانتان را در نظر داشته‌اید. پس تولید و آپدیت محتوا در کسب رتبه بهتر برای سایت بسیار مفید است.

تولید سرنخ بازاریابی

از طریق تولید محتوای بلاگ می‌توانید مخاطبانی جذب کنید و در آنها حس اعتماد ایجاد کنید. اما بسیار مهم است که این مخاطبان که بیشتر از طریق وبلاگ با شما آشنا می‌شوند تبدیل به مشتری شوند. در واقع مهمترین هدف یک کسب و کار تولید lead  است.

جذب مخاطب

درست است که lead  در بازاریابی نقش مهمی دارد. اما lead های بی‌کیفیت به هیچ عنوان مفید نیستند. شما باید مشتریان واقعی را جذب کسب و کارتان کنید. کسانی که به تخصص یا محصولات شما علاقه دارند و محتواهای شما را دنبال می‌کنند. پس باید پرسونای مخاطبان خود را تدوین کنید.

تبدیل مخاطبان به مشتری

مخاطبان را باید طی یک سفر به مشتری تبدیل کنید. این سفر مشتری (Buyer’s journey)  سه مرحله دارد. آگاهی، ملاحظات و تصمیم گیری. توجه به این سه مرحله در طول تولید محتوا بسیار مهم است. هر مرحله را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

مرحله آگاهی:

کاربر یک مشکل یا سوال دارد. برای یافتن پاسخ سوالش شروع می‌کند به جستجو در اینترنت.  در جستجو به سایت شما می‌رسد. شروع می‌کند به مطالعه مقالات، دانلود پی دی اف ها و اگر محتوای شما ارزشمند باشد به شما اعتماد می‌کند.

مرحله ملاحظات

حالا مخاطب شروع به ارزیابی می‌کند. ویدئوهایی که در سایت دارید را نگاه می‌کند یا سایر مقالات را می‌خواند تا مطمئن شود جواب پرسش خود را می‌یابد.

مرحله تصمیم‌گیری

پس از ارزیابی کامل، کاربر به این نتیجه می‌رسد که آیا محصولات یا خدمات شما می‌تواند مشکلش را حل کنید یا خیر! و تصمیم می‌گیرد از شما خرید کند یا نکند.

اشتراک گذاری یا تولید محتوا توسط مشتریان

اشتراک گذاری محتوای شما توسط مخاطبان یا تولید محتوای آنها برای شما بسیار مفید و با ارزش است. این کار باعث میشود بیشتر دیده شوید و افراد بیشتری به شما اعتماد کنند. پس سعی کنید راهی جذاب برای مخاطبانتان پیدا کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند یا در سایت و در زیر مقالات، محصولات و … نظر خود را بنویسند. بهتر است برای اشتراک گذاری به موقع و درست یک تقویم محتوایی داشته باشید.

محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟

به محتوایی که مخاطبان یک برند بدون گرفتن پول و به صورت کاملا خودخواسته برای برند تولید می‌کنند محتوای تولید شده توسط کاربر می‌گویند. این محتوا می‌تواند بیش از هر تبلیغ و کمپین بازاریابی برای برند موفقیت به ارمغان آورد. اما برای اینکه بتوان مشتری را به سوی تولید این نوع محتوا هدایت کرد نیاز به تدوین نقشه سفر مشتری خواهید داشت.

بازگشت مخاطبان

برگشت مخاطبان و مشتریان برای هر کسب و کاری یک سود بزرگ است. مردم نیز اصولا دوباره به سایت‌هایی سر می‌زنند که می‌شناسند، به آنها اعتماد دارند و می‌دانند همیشه یک محتوای جذاب انتظارشان را می‌کشد. پس تولید محتوا باید به صورت منظم و مستمر ادامه پیدا کند. در این صورت کاربران دوباره به سایت شما سر می‌زنند.

 موفقیت در سایر استراتژی‌های بازاریابی

بازاریابی محتوا به راحتی می‌تواند همراستا با سایر استراتژی‌های بازاریابی پیش برود. کمپین‌های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات بنری در سطح شهر، سئو سایت و … همگی با تولید محتوای خوب و باکیفیت موفق خواهند شد.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه

بازاریابی محتوا هزینه بالایی ندارد. مهمترین هزینه شما در این راه صرف وقت است. در واقع برای رسیدن به نتیجه ممکن است زمان بیشتری نیاز باشد ولی هزینه‌ها بسیار کم خواهند بود چیزی حدود ۶۰% کمتر از بازاریابی سنتی ولی حدود ۳ برابر بازاریابی سنتی مشتری جذب خواهید کرد. فقط در ماه‌های اول کار خود نتیجه‌ی خارق‌العاده‌ای نمی‌بینید. پس ناامید نشوید و ادامه دهید.

بازاریابی محتوایی چگونه باعث موفقیت کسب و کارها می‌شود؟

تمامی دلایلی که باعث می‌شوند بازاریابی محتوا مهم باشد باعث موفقیت کسب و کار نیز می‌شود. با تولید محتوا ترافیک سایت افزایش یافته و به مرور رتبه سایت بهتر می‌شود. مخاطبان به سایت شما جذب شده و اگر محتوا باکیفیت باشد به شما اعتماد می‌کنند. اعتماد باعث می‌شود درصد احتمال تبدیل کاربران به مشتری افزایش یاید. مشتریان اگر پس از خرید یا دریافت خدمات از شما راضی باشند ممکن است محتوایتان را به اشتراک بگذارند و افراد بیشتری با شما آشنا شوند. در این صورت برند شما معروف شده و مشتریانتان افزایش پیدا می‌کنند و در نهایت تولید محتوا باعث می‌شوند مخاطبان دوباره به سایت شما سر بزنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *