فروشنده مواد غذایی به عنوان ویزیتوری حرفه ای بازاریابی پخش مواد غذایی علاوه بر کار فروشندگی مواد غذایی می‌تواند به‌عنوان یک بازاریاب موادغذایی هم فعالیت نماید.

 شرکت‌ها پخش و توزیع مواد غذایی از بازاریابان(فروشندگان) جهت معرفی محصول و فروش محصول با ارائه کاتالوگ جهت ترغیب سازی مشتری استفاده می‌کنند.

شغل ویزیتوری یا شغل فروشندگی یا شغل بازاریابی در اصطلاح شرکت‌های پخش مواد غذایی، شامل مراجعه حضوری و یا تلفنی به مشتری، اطلاع‌رسانی، ترغیب مشتری به خرید محصول را شامل می‌شود.

برای تبدیل‌شدن به یک فروشنده حرفه‌ای پخش مواد غذایی باید علاوه بر کسب تجربه در بازار دائم به مطالعه و یادگیری  هم بپردازد.

 آموزش بازاریابی مواد غذایی:

یک فروشنده یا به‌ اصطلاح یک بازاریاب برای اینکه بتواند در فروش مواد غذایی موفق شود، حتماً نسبت به فرایند تولید، بسته‌بندی،‌ شرایط نگهداری محصول، بهترین زمان ماندگاری محصول باید اطلاع داشته باشد.

شاید در نگاه اول از نظر فروشندگان برای فروش محصول نیازی به آگاهی به فرایند تولید محصول نباشد، ولی باید دانست که برای فروش مواد غذایی با توجه به حساسیت خریدار نسبت به محصول و روش تولید آن این دانش بسیار لازم است.

آموزش صحیح یک بازاریاب مواد غذایی  شامل مراحل ذیل است.

آموزش گام به گام فروش مواد غذایی

۱-آشنایی با فرایند تهیه مواد اولیه محصول.

۲-آشنایی با فرایند تولید محصول.

۳-آشنایی با فرایند بسته‌بندی محصول.

۴-آشنایی با فرایند نگه‌داری و عمل‌آوری محصول.

۵- آشنایی با  مشکلات کیفیتی محصول.

۶-آشنایی با نحوه معرفی محصول به مشتری و خریدار

۷- آشنایی با نحوه متقاعدسازی مشتری به خریدمحصول.

۸-آشنایی با انواع اعتراض مشتری نسبت به محصول و نحوه پاسخ‌گویی به اعتراضات.

۹- آشنایی با خدمات پس از فروش محصول شرایط تضمین نمودن محصول.

۱۰-آزمودن طعم و مزه محصولی که می‌فروشد به جهت ایجاد فضای اعتماد بین فروشنده مواد غذایی و خریدار در اطمینان دادن به کیفیت طعم و مزه محصول به مشتری

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *