سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) با ارائه خدمات ویژه خودو بر مبنای اطلاعات بروز که به آن داده میشود میتواند داده ها را تحلیل نموده و خدمات خود را در قالب زیر به شرکت های پخش ارائه نماید.

  1. شناسایی مشتریان شرکت: از طریق (GIS) می‌توان بهترین و سودآورترین مشتریان را شناسایی کرد.
  2. مستقر کردن منابع نزدیک مشتری: (GIS) مکان‌های جغرافیایی بهینه به منظور آغاز به کار معرفی می‌کند.این مکان‌ها برای یافتن بهترین جایگاه برای ساختن فروشگاه‌های جدید، مراکز خدماتی یا شناسایی مناطقی برای عرضه محصولات، به کار می‌روند.
  3. کاربرد عملیاتی در بازاریابی: (GIS)، ترکیبی از داده‌های پراکنده را پشتیبانی خواهد کرد.برای مثال، بر اساس اطلاعات مرتبط به بازارهای بالقوه و محل استقرار رقبا می‌تواند مکانی را به‌عنوان یک بازار جدید خرده‌فروشی تعیین کند، یا ممکن است به تعیین مکان‌هایی برای پخش آگهی‌های تبلیغاتی بپردازد.
  4. کاربرد استراتژیک در بازاریابی: (GIS) می‌تواند ابزاری برای مدیریت ارشد در تصمیم‌گیری باشد. موضوعاتی مانند: شناسایی مکان‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی بازارهای جدید برای محصولات جدید موضوعاتی است که برای مدیران ارشد اهمیت دارد.
  5. کاربرد(GIS) در تحقیقات بازاریابی: (GIS) می‌تواند به یک سری سؤالات در تحقیقات بازاریابی پاسخ دهد. مشتریان کجا واقع شده‌اند؟ ویژگی‌های آن‌ها چیست؟(تفکیک بازار، طبقه‌بندی محیط‌های مسکونی)، رقبای شرکت کجا واقع شده‌اند؟ درآمد فروش بالقوه دریک منطقه برای محصول شرکت چیست؟ چه سهم بازاری می‌توان برای محصولات شرکت انتظار داشت؟ کجا باید شعبه جدید شرکت را مستقر کرد؟
  6. کاربرد(GIS) در تجزیه و تحلیل بازاریابی: اطلاعات مکانی – جغرافیایی بازار می‌تواند شرکت‌ها را در اداره هرچه بهتر کسب و کار و تسلط بر بازار محصول یاری کند. (GIS) می‌تواند هنگامی که یک شرکت چند ملیتی به سمت بازارهای بزرگ و بین‌المللی حرکت می‌کند، کمک کند تا به دنیای واقعی بازار نزدیک‌تر شود.
  7. مکان‌یابی تجاری: کاربرد عمده‏ی سیستم اطلاعات جغرافیایی در گزینش و انتخاب سایت برای فعالیت‌های تجاری می‌باشد.
  8. ایجاد مزیت رقابتی: موفقیت نهایی و مزیت رقابتی صنایع به سطح دقتی بستگی دارد که در روش‏های سنتی و اولیه آن‌ها وجود دارد. (GIS)یک فناوری جدید و تکامل یافته است این توانایی‏ را دارد تا فرآیند تعیین بازار هدف را به شیوه مناسب تحت تأثیر قرار داده و برای رسیدن به مزیت رقابتی یاری نماید.
  9. تحلیل و تعیین بازار هدفمطالعات متخصصان مکان‌یابی و اقتصادسنجی تأیید کرده که نزدیکی عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان یکی از ملاحظات بسیار مهم در تصمیم‌گیری انتخاب محل مناسب برای فعالیت شرکت‌ها می‌باشد. سیستم اطلاعات‏ جغرافیایی، پایگاه اطلاعاتی لازم برای تحلیل روابط جغرافیایی بین عرضه‌کنندگان صنعت و مشتریان را فراهم می‌کنند.

مجموعه ویزیتان با بکارگیری قابلیت های ویژه سیستم اطلاعات جغرافیایی و نیز با داشتن بانک داده بروز از مشتریان میتواند خدمات ارزنده خود را در قالب نرم افزار اندروید و سیستم تحت وب به مشتریان عزیز ارائه نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *