زمانی که شخصی نحوه رسیدن به خلاقیت را می‌فهمد، دیگر برایش رمز و رازی وجود ندارد. خلاقیت یک ظرفیت جادویی نیست، بلکه نتیجه سه مرحله هست که هرکس می‌تواند آن را اجرا کند. اگر فردی مایل باشد بازاریابی خلاق را به کار گیرد لازم است تمامی مراحل را به‌درستی درک کرده، بداند در کدام مرحله قرار دارد و دقیقاً چه هدفی را دنبال می‌کند. منطق خلاقیت شامل در نظر گرفتن یک عنوان، جایگزینی جنبه‌ای از آن به روش خلاق و درنهایت ایجاد ارتباط برای برطرف کردن شکاف حاصل است. پس از انتخاب یک محصول یا خدمت، مراحل فرآیند بازاریابی خلاق (Creative marketing) عبارت‌اند از:

  • مرحله ۱. انتخاب کانون مناسب برای ایجاد جایگزینی خلاق در آن
  • مرحله ۲. تحریک یک جایگزینی خلاق به‌منظور ایجاد شکاف
  • مرحله ۳. اندیشیدن به روش‌های برقراری ارتباط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *